مدیركل دامپزشكی استان چهارمحال و بختیاری گفت: گوشت هایی كه به قیمت 130 هزار ریال برای هر كیلوگرم و با نرخ تعاونی عرضه می شود، از نظر بهداشتی با گوشت های نرخ آزاد تفاوتی ندارد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد :

حمید مهری گفت: گوشت هایی كه با نرخ تعاونی عرضه می شود همچون دیگر فرآورده های خام دامی با نظارت دامپزشكی كشتار و به بازار عرضه می شود.

وی دلیل پایین بودن قیمت این نوع گوشت را، سن بالای دام عنوان كرد و افزود: گوشت این دام ها به دلیل سن بالا ارزش غذایی بالایی ندارد.

مهری در زمینه رعایت نشدن مسایل بهداشتی در برخی كشتارگاه ها و مغازه ها تصریح كرد: با وجود تلاش كاركنان ادارات دامپزشكی این استان به دلیل حجم بالای مراكز عرضه و فروش و تعداد اندك بازرسان، برخی مراكز از دیدرس دامپزشكان خارج می ماند.

وی گفت: اداره كل دامپزشكی استان چهارمحال و بختیاری، پیگیر استقرار دامپزشك در مجتمع ها و مراكز تولید گوشت و فرآورده های خام دامی و ماهی در بخش خصوصی است.

حمید مهری در ارتباط با صدور مجوز برای پرورش مرغ بومی در منازل تصریح كرد: با توجه به اینكه پرورش مرغ بومی بدون هویت ذخایر ژنتیك، استان را دچار مشكل می كند، نگهداری مرغ بومی با حجم زیاد در منازل مشروط به شناسایی مراكز خرید و تایید این محل ها و شناسایی هویت این طیور از نظر اداره كل دامپزشكی این استان است.

مهری افزود: با پیگیری ها و تلاش مستمر كاركنان دامپزشكی استان چهارمحال و بختیاری در زمینه صدور مجوز برای پرورش مرغ بومی در منازل، تاكنون موردی از بیماری آنفلوآنزای حاد پرندگان و بیماری خطرناك دامی كه مدتی در برخی از استان ها شیوع داشت گزارش نشده است.

مدیركل دامپزشكی استان چهارمحال و بختیاری، در زمینه بروز و مشاهده بیماری دام در این استان گفت: امسال بیماری مشكل سازی در دام و طیور استان مشاهده نشده و موارد خاص نیز در دست پیگیری است.

هم اكنون، فعالیت 140 مزرعه پرورش ماهی دارای مجوز، 180 واحد مرغداری و 675 گاو داری صنعتی توسط 170 نفر دامپزشك، پرسنل و بازرس ادارات دامپزشكی استان چهارمحال و بختیاری، بررسی و پیگیری می شود./س

برچسب ها: بهداشتی ، گوشت ، چهارمحال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.