دبیر انجمن با بیان اینکه مشکلات کلیه و مثانه در مردان دو تا سه برابر بیشتر است گفت: تغییر در عادات ادراری مهمترین علامت آن است.

به گزارش خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران: دکتر عباس بصیری دبیر انجمن ارولوژی در نشست خبری روز سلامت مردان با بیان اینکه مرگ زود رس در آقایان خیلی شایع تر از خانم ها ست گفت : 50 در صد این مرگ ها قابل پیشگیری هستند.

 وی با بیان اینکه فشار خون ،دیابت، سکته های قلبی در تمام جوامع دنیا در آقایان شایع تر است اظهار کرد: با توجه به اینکه مردان در معرض شغل های پرخطر و درگیری های اجتماعی و اقتصادی قرار دارند بیشتر دچار این بیماری ها می شوند.

 دبیر انجمن اولولوژی تصریح کرد: در تمام دنیا، مردان مراتب  بیشتری به پزشک مراجعه مي كنند، و کمتر به فکر سلامتی خود هستند.

 دکتر بصیری یاد آور شد: پروستات یکی از شایع ترین بیماری ها در مردان هست که به دلیل ایجاد عفونت ها و التهابات درگیری های بالایی ایجاد می کند که در جامعه ی ما روند افزایشی دارد .

وی با بیان اینکه مراجعات خانم ها به پزشک دو برابر مردان است یاد آور شد: سرطان مثانه در آقایان رتبه 4 و در خانم ها رتبه ی 9 را اختصاص داده است.

دکتر بصیری در پایان خاطر نشان کرد: مشکلات کلیه و مثانه در مردان 2 تا 3 برابر بیشتر است که با تغییر عادت اداراری بروز می نماید./ع2

برچسب ها: کلیه ، مثانه ، پزشک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.