شانزده بهمنماه 1391 باشگاه
خبرنگاران خبري را از آخرين "رپورتاژآگهي" ستاد هنري فتنه براي اسراييل منتشر کرد
که در آن به جزييات ساخت به اصطلاح "فيلم باغبان" و بخشي از ويژگيهاي شخصيتي محسن
مخملباف اشاره شده بود. محسن مخملباف هنگامي که رپورتاژ خود براي بهاييان را آماده
پخش در جشنوارههاي مختلف بينالمللي ميکرد اين مهره سوخته شايد هيچگاه فکر نميکرد فيلمي که او براي آنها ساخته برنده "جايزه ببر
روتردام" نشود.
محسن مخملباف با گرفتن پول از
شبکه جهاني بهائيت و با اين پشتوانه که فيلم او تمامي جايزههاي جشنوارههاي بين
المللي را از آن خود ميکند با سفر به سرزمينهاي اشغالي رپورتاژي را با نام
باغبان تهيه کرد و آن را به اميد يک فيلم جريانساز عليه نظام جمهوري اسلامي ايران
کانديداي حضور در جشنوارههاي مختلف کرد.
اين فيلم که در ظاهر به صورت آماتور و غيره حرفهاي نيز تهيه شده است، در ابتداي کار خود جايزه جشنواره "بوسان" را از آن خود کرد تا اينکه به اميد و پشتوانه شبکه جهاني بهائيت کانديداي حضور در جشنواره روتردام هم شد. اما محسن مخملباف ناکام بزرگ اين جشنواره شد.
پولهاي کسب شده از جريانهاي ضدانقلاب و شبکه جهاني بهائيت در کجا خرج ميشود؟
محسن مخملباف در طول فعاليت به اصطلاح هنري خود در ايران که بيشتر به سياهنمايي ميپرداخت و تبديل به يک کارگردان درجه چندمي شده بود، بعد از وقايع جريان فتنه 88 تحت حمايت جريانهاي ضد انقلاب و دست آخر هم شبکه جهاني بهائيت براي خود مسکن و ماوايي دست و پا کند تا در شهر "پاريس" مانند برخي از همکيشان فتنهگر خود بيپناه و سقف نباشد.
محسن مخملباف با ورود به
پاريس با کمک جريانهاي فوق الذکر در يکي از شهرکهاي حومه پايتخت فرانسه و در يک نقطه خلوت در انتهاي يک کوچه
بنبست از يک خيابان کمعرض يک طرفه خانه ميخرد. اين خانه با پلاک 7 در ابتداي
ورودي يک مجتمع مسکوني واقع شده که داراي
14 منزل آپارتماني است.
!