مسئول پيشين کاخ سفيد در امور امنيت سايبري ، در گفتگو با شبکه فاکس نيوز گفت، آمريکا دربرابر حملات سايبريِ هکرهاي اينترنتي به ساختارهاي حساس اين کشور، بسيار آسيب پذير است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران  ، نيل کاووتو ، مجري شبکه تلويزيوني فاکس نيوز آمريکا ابتدا گفت، در پي حملات سايبري گسترده ي چين به پايگاه هاي اينترنتي مهم در آمريکا، کاخ سفيد آماده مقابله با اين حرکات شده است. گزارش ها حاکي از آن است که باراک اوباما، رئيس جمهور آمريکا در روز چهارشنبه حکمي را صادر خواهد کرد که طي آن به برخي از شرکت هاي زيرساختي و حساس آمريکا دستور داده خواهد شد که ارکان امنيت سايبري خود را در برابر هکرها و ساير حملات اينترنتي، تقويت کنند. 
تاکنون حملات سايبري به سايت هاي مطبوعات و رسانه هاي آمريکا، وزارت انرژي و بانک مرکزي اين کشور و حتي خانواده جرج بوش، رئيس جمهور سابق آمريکا، گزارش شده است. 
هاوارد اشميت، مسئول تام الاختيار پيشين کاخ سفيد در دوران رياست جمهوري جرج بوش و باراک اوباما، در رابطه با امنيت سايبري و جلوگيري از حملات هکرها به شبکه هاي اينترنتي اين کشور، درباره خطرات حملات سايبري به آمريکا گفت براي کشور ما، اين تهديدي نه تنها بسيار خطرناک، بلکه بسيار پرهزينه به حساب مي‌آيد. 
اشميت گفت، ما در جامعه آمريکا از طريق اينترنت به ئي ميل (پست الکترونيکي) و انواع سايت‌هاي اينترنتي دسترسي داريم، و از طريق همين شبکه جهاني اينترنت، به تماشاي شبکه هاي تلويزيوني و همچنين خريد اقلام مختلف، مانند بليط هواپيما، مبادرت مي‌ورزيم. اين روزها حتي گوشي‌هاي تلفن‌هاي همراهِ ما با شبکه اينترنت در ارتباط است. 
وي تأکيد کرد، در عين حال، استفاده‌ي ما از اين ساختار مشترک (شبکه اينترنت) باعث مي‌شود که از ميان تمام کساني که به اين شبکه دسترسي دارند، هرکس که اهداف پليدي در سر داشته باشد و از مهارت‌هاي غيرقانونيِ کافي براي هک کردن شبکه اينترنت نيز برخوردار باشد، بتواند از طريق همين شبکه‌ي جهاني، به راحتي به ما ضربه بزند. 
اشميت افزود، تاکنون بزرگترين هدف حملات سايبري به آمريکا، سرقت  مالکيتهاي معنوي و جاسوسي علمي و صنعتي بوده است. ما (در آمريکا) اختراعات و ابداعات فراواني انجام مي‌دهيم و بسياري از اين اختراعات مربوط به نهادهاي علمي و شرکت‌هاي صنعتي، و برخي ديگر نيز مرتبط با ارتش آمريکا است که اکثراً اطلاعات مربوط به آن، از طريق اينترنت قابل دسترسي است و بسياري از هکرها قادرند رمزهاي ورود به سايت هاي اختصاصي را نيز بشکنند و از اين طريق، به سرقت سرمايه‌هاي معنوي آمريکا بپردازند. 
اشميت تأکيد کرد، متأسفانه ما (آمريکا) در زمينه امنيت سايبري بسيار آسيب پذير هستيم، و لذا ما اهداف بسيار ساده اي براي حملات هکرها به حساب مي‌آييم و اين افرادِ سودجو، از اين ضعف ما به سرعت به نفع خود، بهره‌برداري مي‌کنند. 
نيل کاووتو افزود، ما در تاريخ کشورمان چنين شرايطي را که اکنون با آن مواجه هستيم، هرگز نداشته‌ايم، زيرا در حال حاضر، تقريباً تمامي سرمايه هاي (معنوي) ما روي شبکه اينترنت قرار دارد. کاووتو افزود، اگر اشخاصي اين توانايي داشته‌اند که وارد سامانه اينترنتي رئيس جمهور سابق آمريکا (جرج بوش) شوند، ديگر غيرقابل تصور نيست که اينگونه سودجويان بتوانند به راحتي وارد سامانه‌هاي بانکي شهروندان معمولي شده و حساب هاي سپرده يا جاري آنان را از طريق شبکه اينترنت خالي کنند و اموال و سپرده هاي بسياري از مردم را به حساب هاي بانکي خود واريز کنند. 
اشميت گفت، در گذشته، سرقت هويت در جهانِ فيزيکي انجام مي شد و افراد شياد، به سطل هاي زباله ها سر مي زدند تا رسيدهاي بانکي يا رسيد کارت هاي اعتباريِ مردم را که دور انداخته اند پيدا کنند و با استفاده از اطلاعات روي آن، هويت آنان را جعل يا مثلاً حساب هاي بانکي آنان را خالي کنند. اکنون اينگونه جنايت هاي مالي، به راحتيِ به مراتب بيشتر و در سطحي بسيار گسترده تر در فضاي سايبري و از طريق شبکه اينترنت، عليه شهروندان عادي که هيچ اطلاعي از آسيب‌پذيريِ سايبري ما (آمريکا) ندارند، به سادگي صورت مي‌گيرد. 
اشميت در  پايان مسئله تشديد امنيت سايبري آمريکا از يک سو، و روند فزاينده خلاقيت‌هاي هکرها را از سوي ديگر، به بازي موش و گربه تشبيه کرد و گفت، ما هرچه سامانه‌هاي پيشرفته‌تر و پيچيده‌تر براي حفاظت از ساختارهاي اينترنتيِ حساس خود ابداع مي‌کنيم، هکرهاي مختلف از جمله جنايتکاران سايبري، فعالان سياسي، يا هکرهاي وابسته به دولت هاي مستقل در برخي از کشورهاي جهان، نيز ويروس‌هاي پيچيده تر و کارآمدتر براي ورود به اين  پايگاههاي اينترنتي به ظاهر امن، توليد مي‌کنند و لذا اين تقابل ميان ما و هکرها در فضاي سايبري، همچنان ادامه خواهد يافت. 







برچسب ها: بین الملل ، آمریکا ، سایبری ، هک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار