تلويزيون راشاتودي از نقش تحريم ها بر روي کمبود دارو و تبعات ضد انساني اين اقدامات خصمانه گزارش داد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، بنابر اعلام راشا تودي؛ تحريم هاي يکجانبه آمريکا موجب کمبود دارو در اين کشور شده است. کمبود دارو در برخي موارد به نتايج ناخوشايند و مرگ بيماران منجر شده است.

ماريا فينوشينا خبرنگار اين شبکه از تهران از يک مرکز درماني گزارش داد: پشت لبخندهاي اين بيمار(اشاره به مردي که روي تخت بيمارستان است) درد و نااميدي وجود دارد. اين فرد که عباس نام دارد و به  سرطان مبتلاست، همين الان دارويش را دريافت کرده است اما مشخص نيست که فردا نيز داروهايش را دريافت کند.عباس مي گويد: از لحاظ دارو با مشکل روبرو هستيم.اين طور نيست که اصلا دارو دريافت نکنيم اما بايد مدت ها منتظر بمانيم.وقتي من دارو مي گيرم بدان معناست که يک نفر ديگر دارو ندارد.

خبرنگار راشا افزود، علت کمبود دارو ، تحريم هايي است که غرب عليه جمهوري اسلامي وضع کرده است.

دکتر بهرام مفيد پزشک  ايراني مي گويد: متاسفانه بسياري از شرکت هاي خارجي فروش دارو را به ما متوقف کرده اند. مردم بهاي اين را مي پردازند و برخي نيز به اين علت جان خود را از دست مي دهند.

ايران نود و شش درصد داروي مورد نياز خود را در داخل توليد مي کند. از وقتي تحريم هاي وضع شده، بيش از پنجاه قلم داروي مهم در داروخانه هاي ايران ناياب شده است. بيماران مبتلا به سرطان و هموفيلي اغلب  براي دريافت دارو منتظر مي مانند. در ماه نوامبر ، رسانه هاي محلي و خارجي اولين مورد مرگ ناشي از کمبود دارو را گزارش کردند.يک پسر پانزده ساله مبتلا به هموفيلي که دارويش را دريافت نکرده بود ، درگذشت.

مصطفي قانعي مي گويد: آنها مي خواهند که کشور ما را ضعيف و بي ثبات کنند.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
شمس
۱۶:۵۳ ۲۴ بهمن ۱۳۹۱
در رابطه با این موضوع فعالیت رسانه ای خود را افزایش دهید. با تشکر
آخرین اخبار