مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل گفت: زیباسازی روستاها با ساخت و سازهای مطلوب و چشم‌نواز منجر به مهاجرت معکوس در اردبیل شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / احمد حاج علیزاده با یادآوری زیباسازی روستاها در قالب طرح هادی اظهار داشت: روستاها با داشتن پتانسیل‌های موجود در منطقه و استان اولویت‌بندی شده که اگر بعد از اجرا و زیباسازی در نگهداری آن همت و مشارکت نشود به خودی خود این آثار زیبا از بین می‌رود.

وی همکاری در نگه‌داشت زیباسازی‌های روستایی را خواستار شد و گفت: در اکثر روستاهای اطراف سرعین زیباسازی‌ها صورت گرفته است، اما در نگهداری و مراقبت از آن همکاری‌های لازم صورت نگرفته است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل به اهمیت زیباسازی مناطق روستایی در احیای بافت‌های قدیمی اشاره کرد و افزود: سیاست بنیاد مسکن جلوگیری از هرگونه تعریض نابجای معابر است و ما سعی می‌کنیم همان فضای معابر را با استفاده از مصالح بومی حفظ کنیم.

حاج علیزاده تصریح کرد: البته در اجرای طرح هادی و زیباسازی روستاها با بافت ارزشمند سعی می‌شود از مصالح بومی در حد امکان استفاده شود.

وی نقش بنیاد مسکن را در مهاجرت معکوس یادآور شد و بیان داشت: بر اساس سرشماری سال 90 جمعیت روستایی استان 6 درصد از میانگین کشوری بیشتر بوده است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل ادامه داد: این امر نشان‌دهنده آن است که بنیاد مسکن موفق عمل کرده، به طوری که مهاجرت به شهرها کاهش یافته است.

حاج علیزاده از آغاز مهاجرت معکوس به روستاها به دنبال مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی خبر داد و افزود: در بسیاری از روستاها این مهاجرت معکوس آغاز شده است./ب

برچسب ها: اردبیل ، مهاجرت ، معکوس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.