عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: سرعت نیروهای امدادرسان اصل مهمی در کاهش مرگ و میر جاده‌ای است

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ، سید محمدحسین میرمحمدی در آستانه برگزاری دومین کنگره بین‌المللی ایمنی جاده‌ها در مشهد   اظهار کرد:در حوزه آموزش همگانی باید وسایل حمل و نقل عمومی به شدت مورد توجه قرار گیرد؛ به ویژه رانندگان وسایل حمل و نقل عمومی نیازمند کنترل و نظارت دقیق هستند.

میرمحمدی با بیان اینکه گواهینامه رانندگی شرط لازم بوده اما شرط کافی برای رانندگی نیست، خاطرنشان کرد: در کنار گواهینامه رانندگی عوامل دیگری چون اخلاق و تعهدات به قوانین راهنمایی و رانندگی مطرح است.

وی تصریح کرد: بیشترین علت در تصادفات جاده‌ای به دو عامل انسان و جاده برمی‌گردد، در جاده‌هایی که از استاندارد کافی برخوردار نباشند راننده ماهر و متعهد می‌تواند در مقابل نقاط حادثه خیز عملکرد مطلوب داشته و از تصادف جلوگیری کند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در بخش ایمن سازی جاده‌ها در سال‌های گذشته اقدامات خوبی صورت گرفته، گفت: این اقدامات کافی نبوده و هنوز در بخش ایمن سازی جاده‌ها نیازمند اقدامات بیشتر هستیم زیرا به طور تصاعدی تردد و تعداد خودروها افزایش می‌یابد.

میرمحمدی اضافه کرد: در بخش خدمات بین جاده‌ای نیز هلال احمر، اورژانس و پایگاه‌های امداد هوایی عملکرد قبل قبولی داشته‌اند.

وی یادآور شد: بخش‌های خدمت رسان درمانی بین جاده‌ها باید بدانند که زمان مهمترین مولفه هنگام حادثه است و از همین حیث باید زمان رسیدن به بالین مصدوم را به حداقل رساند.

 

دومین کنگره بین‌المللی ایمنی جاده‌ها 25 و 26 بهمن ماه سال جاری در بیمارستان فوق تخصصی رضوی برگزار می‌شود.

 

برچسب ها: افزایش ، سرعت ، نیروهای ، امدادی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.