نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: ما انتظار داریم کشور آذربایجان بیش از این در دام استکبار و صهیونیسم جهانی گرفتار نیاید و به خویشاوندی خود با مردم مسلمان ایران ادامه دهد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/ منصور حقیقت‌پور با اشاره به نامه اخیر خود برای سران کشور دوست و همسایه آذربایجان گفت: بنده تاکنون چهار مورد نامه‌نگاری با مسئولان کشور آذربایجان داشتم که در آنها به ضرورت لغو روادید از سوی آن کشور، پرهیز از کارهای تقلیدی و تنش‌زا و همچنین هوشیاری نسبت به توطئه استکبار جهانی هشدارهای لازم را دادم.

وی با اشاره به طرح مسائل حاشیه‌ای و غیر‌قابل قبول از سوی سران آذربایجان تحت تاثیر شیاطین منطقه‌ای خاطرنشان کرد: متاسفانه در تحول کشور آذربایجان تنها جابه‌جایی نام‌ها اتفاق افتاد و شاهد جابه‌جایی مسئولان و مدیران خوب و شایسته نبودیم و آنها احساس کردند که حیاتشان در دوری از ایران معنا پیدا می‌کند، در حالی که ما همیشه همراهی خود را با مردم و دولت آذربایجان اعلام کردیم.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی به فشارهای مختلف سیاسی از سوی استکبار جهانی به آذربایجان برای بر هم زدن روابط دوستانه و برادرانه با جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و افزود: با این فرآیند نه تنها قره‌باغی آزاد نمی‌شود، بلکه حق و حقوق مردم مسلمان آذربایجان نادیده گرفته می‌شود.

وی عنوان کرد: چون جوابی را دریافت نکردیم، سایت‌های کشور آذربایجان و حتی برخی از کشورهای همسایه این بی‌پاسخی را نتیجه ادعای کذب سران آذربایجان در خصوص پاسخگویی شفاف و مناظره حقیقی اعلام کردند.

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس در ادامه گفت: ما مقدمات کار را برای راه‌اندازی کنسولگری کشور آذربایجان در اردبیل فراهم کردیم و در کنار آن از وزارت امور خارجه مجوز راه‌اندازی نمایندگی این وزارتخانه را در اردبیل دریافت کردیم.

حقیقت‌پور افزود: به دلیل آنکه مسئولان استان رغبتی به این کار نداشته و حال و حوصله‌اش را ندارند، این مطالبه حقیقی مردم عقیم مانده است.

وی در گفت: این شایسته نیست که استان‌هایی مثل قم، مازندران و گیلان از این مزیت برخوردار باشند و استان اردبیل که در همسایگی کشور آذربایجان قرار دارد، از این حق محروم بماند./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.