قائم مقام وزیر و رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: تا پایان امسال تمام خانوارهای اردبیلی ثبت نام شده در طرح پزشک خانواده صاحب شناسنامه و پرونده الکترونیکی می‌شوند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/ فرهاد پور‌فرضی امروز در جلسه بررسی مشکلات طرح پزشک خانواده در اردبیل افزود: پیش از این در شهرهای زیر 20 هزار نفر با فراخوانی که انجام شده بود، 833 هزار نفر در این مناطق زیر‌پوشش طرح پزشک خانواده و نظام ارجاع قرار گرفته‌اند.

وی فعال بودن 16 هزار پزشک عمومی، ماما و کادر سلامت را در اجرای این طرح یادآور شد و تاکید کرد: در شهرهای بالای 20 هزار نفر نیز که شامل پنج شهر اردبیل، مشگین‌شهر، گرمی، پارس‌آباد و خلخالاست بعد از سرشماری و جمع‌آوری اطلاعات و انتخاب پزشک خانواده از سوی خانواده‌ها این کار در مرحله نهایی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: در مرکز استان نیز با تمدید مهلت دو هفته‌ای ثبت نام‌ها مراحل پایانی را سپری می‌کند و پیش‌بینی می‌کنیم تا پایان امسال زیر‌ساخت لازم برای اجرای طرح پزشک خانواده فراهم آید.

وی در ادامه با بیان اینکه هزینه اجرای طرح پزشک خانواده و نظام ارجاع به همت بیمه‌ها در طول یک سال 10 میلیارد تومان است، افزود: سطح اول خدمات اعم از ویزیت و دارو رایگان خواهد بود که بخش عظیمی از هزینه‌ها و بار مالی این طرح شامل این بخش است./ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.