مدیرکل دفترامور بانوان و خانواده استانداری اردبیل از نیروی انسانی به عنوان اصلی‌ترین ارکان توسعه یک جامعه یاد کرد و گفت:‌ اگر نیروی انسانی به تعهد، تخصص و فناوری‌های جدید مجهز و آراسته باشد، قطعاً می‌تواند تحول‌ساز باشد.



به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، خدیجه جعفری اصل مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل در مراسم آغاز به کار دانشگاه فرهنگیان پردیس خواهران در اردبیل با ابراز خرسندی از راه‌اندازی دانشگاه فرهنگیان در قالب پردیس خواهران و برادران، افزود: بعد از چهار سال معلمان فرهیخته ما صاحب دانشگاهی شدند که مدار تعالی و تربیت آنها در مسیر خوداتکایی و شکوفایی ارزش‌ها باشد، البته در چشم‌انداز نظام اسلامی نیز به تقویت و توسعه این بخش توجهی جدی شده است.

وی به اهمیت و جایگاه نیروی انسانی موجود در آموزش و پرورش در تربیت نسل‌های آینده نیز اشاره کرد و بیان داشت: در قانون اساسی کشورمان نیز به محوریت زنان در حوزه تعلیم و تربیت اعم از خانه و مدرسه توجه شده و شأن زنان نیز در همین موضوع نهفته است.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل افزود: بعد از پیروزی انقلاب هویت و کرامت زنان که در دوران رژیم پهلوی شکسته شده بود، احیا شد و بر اساس قانون اساسی به زنان شخصیتی ممتاز و متمایز از سال‌های گذشته داده شده، به طوری که در همین راستا ورود زنان در عرصه‌های اجتماعی و همچنین حوزه‌های تربیتی سبب یک رشد و بالندگی حقیقی شد.

جعفری اصل تصریح کرد:‌ درک ارزش‌ها و جایگاه اصیل زنان و افزایش آن با مصادیق معرفتی و هویت‌افزایی در34 سال گذشته سبب شده است تا زنان به دور ازهرگونه نگاه افراطی و تفریطی بتوانند تاثیر‌گذار‌ترین مجموعه و قشر در حرکت عظیم انقلابی باشند.

وی ادامه داد: هر چند زنان نیز مانند مردان در حوزه‌های سیاسی و فرهنگی منطبق بر اصول فکری و ارزشی توانسته‌اند حرکت‌های موثری را انجام دهند، اما امروز زنان ما آنگونه تحول‌آفرین شده‌اند که گاه دشمنان از این هویت و حضور زنان به هراس و نگرانی افتاده‌اند؛ چرا که بیشترین نقش و اصلی‌ترین مدار برنامه‌ریزی آنها در تقویت خانواده و کانون گرم اجتماعی بوده است.

مشاور استاندار اردبیل در امور بانوان بیان کرد: زنان همچنین نقش اصلی در تربیت نسل آینده و اشاعه فرهنگ درست مصرف و اقتصاد سالم داشته‌اند که در این باب همراهی والدین با مربیان و معلمان نیز خود ارزشمند بوده است.

جعفری اصل با اشاره به اهمیت دانشگاه فرهنگیان به عنوان یک دستاورد عظیم انقلاب اسلامی در رشد و بالندگی نیروی انسانی ماهر و متخصص تاکید کرد: انتظاری که می‌رود این است که دانشگاه فرهنگیان بتواند در تربیت دختران آینده‌ساز این جامعه متناسب با ارزش‌ها و هویت اصیل همت کرده و روز به روز فرصت بالندگی را برای نسل آینده فراهم بیاورد.

منبع:خبرگزاری ایسنا
برچسب ها: کرامت ، انقلاب ، اردبیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.