با حضور استاندار آذربايجان شرقي، شش پروژه عمراني با اعتباری بالغ بر 120 میلیارد ریال در شهرستان شبستر به بهره‌برداري رسيد.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز ، كارخانه آسفالت و واحد تولید شن و ماسه شهرداري تسوج، نخستين پروژه‌اي بود كه با حضور استاندار آذربايجان شرقي افتتاح شد. راه‌اندازی اين واحد تولیدی عمرانی كه احداث آن از سال 89 و در زميني به مساحت پنج هكتار، طراحي و اجرا شده، بالغ بر 15 ميليارد ريال اعتبار در بر داشته و با افتتاح آن، براي 15 نفر فرصت اشتغال فراهم شده است. ظرفیت تولید این واحد روزانه 120 تن است.

پروژه تجهيز و مقاوم‌سازي دبيرستان نمونه دولتي شفاعي شندآباد، ديگر پروژه عمراني بود كه با حضور استاندار آذربايجان شرقي افتتاح شد. مقاوم‌سازی دبیرستان نمونه دولتی شفاعی که دارای امکانات خوابگاهی و اقامتی است، با اعتبار پنج ميليارد و 500 ميليون ريال و در مدت يك سال اجرا و با افتتاح آن، امكان تحصيل 210 دانش آموز در 9 كلاس درس فراهم شده است.

همچنين سالن ورزشي دانش‌آموزی احرار وايقان با حضور استاندار آذربايجان شرقي به بهره برداری رسيد. احداث اين سالن ورزشي با زيربناي 976 مترمربع و اعتبار سه ميليارد و 760 ميليون ريال، از سوي اداره كل تجهیز و نوسازي مدارس استان، در مدت زمان كمتر از يك سال به اجرا رسيده است.

همچنین با افتتاح نمادين يك واحد مسكن روستايي در روستاي نعمت الله، طرح ويژه نوسازي و بهسازي 289 واحد مسكن روستايي در شهرستان شبستر به بهره‌برداري رسيد. برای اجرای اين طرح که در مدت یک سال گذشته به اجرا درآمده، بیش از 36 میلیارد ريال از محل تسهيلات بانكي به متقاضیان پرداخت شده است.

شبكه آبرساني به دو روستاي تازه‌كند و امند از توابع بخش صوفيان، پروژه دیگری بود که با حضور استاندار آذربایجان شرقی افتتاح شد. این طرح با استفاده از خط لوله به طول 10 كيلومتر و همچنين دو ايستگاه پمپاژ، با اعتباري بالغ بر هشت ميليارد و 500 ميليون ريال طراحي و اجرا شده است. با آبرساني به دو روستاي تازه كند و امند، 1140 خانوار از نعمت آب آشاميدني بر خوردار شدند.
گفتني است در دهه فجر سال جاري طرح‌های آبرساني به 88 روستاي استان به بهره برداري رسيده است.

تصفيه‌خانه فاضلاب شهرك سرمايه‌گذاري خارجي، آخرين پروژه عمراني بود كه در سفر يك روزه استاندار آذربايجان شرقي به شهرستان شبستر به بهره‌برداري رسيد. اعتبار هزینه شده برای اين پروژه 50 ميليارد ريال از محل اعتبارات ملي و منابع داخلي شركت شهرک‌هاي صنعتی بوده و با بهره‌برداري از آن، امكان تصفيه دوهزار مترمكعب فاضلاب صنعتي در هر شبانه‌روز فراهم شده است./ع

 

برچسب ها: افتتاح ، پروژه ، عمرانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.