حوض شناور 2000 تني با نام سفينه‌النجاه كه همه مراحل طراحي و ساخت آن به دست توانمند متخصصان و كاركنان زبده و كارآمد صنايع دريايي سازمان صنايع دريايي وزارت دفاع به انجام رسيده است، با حضور وزير دفاع در درياي خزر به آب انداخته شد.

به گزارش حوزه دفاعي - امنيتي باشگاه خبرنگاران، در سال توليد ملي و حمايت از كار و سرمايه ايراني، حوض شناور 2000 تني با نام سفينه‌النجاه كه همه مراحل طراحي و ساخت آن به دست توانمند متخصصان و كاركنان زبده و كارآمد صنايع دريايي سازمان صنايع دريايي وزارت دفاع به انجام رسيده است، به آب انداخته شد.

"سردار احمد وحيدي" وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح در تشريح مشخصات حوض شناور سفينه‌النجاه گفت: اين حوض شناور با طول 5/105 متر، عرض 22 متر و ارتفاع 11 متر نخستين حوض شناور 2000 تني كشور است كه در درياي خزر به آب انداخته شد.

بنا بر گزارش اداره کل تبلیغات دفاعی وزارت دفاع؛ وي افزود: شناور 2000 تني سفينه النجاه، براي از آب‌گيري و به آب‌اندازي انواع مختلف شناورها و سازه‌هاي دريايي تا وزن 2000 تن كاربرد دارد. اين شناور به‌عنوان يك كارگاه مجهز تعميراتي روي آب، قادر است تعميرات و تست انواع شناور و سازه‌هاي دريايي را انجام دهد.

وزير دفاع تصريح كرد: به بركت انقلاب شكوهمند اسلامي ايران، وزارت دفاع امروز در حوزه‌هاي مختلف صنعت دريايي از قابليت‌ها و توانمندي‌هاي بسيار بالايي برخوردار و قادر است كليه نيازمندي‌هاي نيروهاي مسلح را بصورت خوداتكا و بومي تأمين كند.

سردار وحيدي، با قدرداني از زحمات و تلاش‌هاي متخصصان و كاركنان خدوم و خستگي‌ناپذير سازمان صنايع دريايي وزارت دفاع گفت: دستاوردهاي بسيار مهم و ارزشمند ديگري در حوزه صنعت دريايي در دست اقدام داريم كه به مرور به سمع و نظر ملت شريف ايران خواهد رسيد.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار