نویسنده و منتقد داستان کوتاه حوزه هنری گفت: باید اهالی ادبیات درد زمان و درد قلم مشترک داشته باشند و اهالی ادبیات دور هم جمع شوند تا بیش از این ضرر نکنند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ، قاسم‌علی فراست در مراسم پایانی سومین جشنواره استانی داستان کوتاه حوزه هنری نیشابور در فرهنگسرای سیمرغ این شهر، افزود: اکنون داستان‌های خوبی نوشته می‌شود و نویسنده‌های خوبی داریم اما حمایت لازم و موردنیاز از ارشاد و سایر دستگاه‌های فرهنگی دیده نمی‌شود.

وی اظهار کرد: البته بخشی از مظلومیت ادبیات به رفتارهای من و شما بر‌می‌گردد.

نویسنده کتاب «نخل‌های بی‌سر» تصریح کرد: باید اهالی ادبیات به‌گونه‌ای رفتار کنند که بیش از این به مظلومیت ادبیات، دامن زده نشود.

فراست خاطرنشان کرد: فرهنگ در کشورمان به معنای عام قضیه مظلوم است؛ تئاتر مظلوم و ادبیات فوق‌العاده مظلوم است؛ البته در سینما اوضاع کمی فرق می‌کند.

وی خطاب به اهالی ادبیات، گفت: دور هم جمع شوید، حداقل هفتگی و حداکثر ماهانه تا از تجارب یکدیگر استفاده کنید.

نویسنده کتاب «آوازهای ممنوع» عنوان کرد: قصه‌ها را برای یکدیگر بخوانید تا گره‌‌های کار با شنیدن تجارب یکدیگر باز شود و به تکمیل داستان کمک شود.

فراست یادآور شد: شرکت مستمر در چنین جلساتی به تبادل اطلاعات کمک و فرصت خوبی  برای ارتقای ادبیات در شهرستان‌ها ایجاد می‌کند.

وی تاکید کرد: اهالی ادبیات باید جدا از اختلافات سیاسی و سلیقه‌های مختلف و منیت‌‌ها  دور هم جمع شوند و می شود زیر سقف چند صدایی زندگی کرد.

فراست خطاب به کسانی که در زمینه ادبیات فعال باشند، توضیح داد: بهتر است یک کاری  در کنار کار دلتان داشته باشید و زندگی را از آن زمینه تامین بکنید و آن وقت بتوانید با راحتی به دل‌تان بپردازید.

 نویسنده کتاب «فقط عاشق، زبان عاشق را می‌فهمد» اضافه کرد: جامعه ما برنمی تابد که شخصی فقط از ناحیه قلم یا شعر روزگار بگذراند./س

 

برچسب ها: درد ، اهالی ، قلم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.