دور یک هشتم پایانی رقابت های جام قهرمانان اروپا از سه شنبه شب در سراسر قاره سبز پی گیری خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، در حال حاضر تیم های آث میلان، آرسنال، بارسلونا، بایرن مونیخ ، بورسیا، دورتموند، سلتيک، گالاتاسرای، یوونتوس، مالاگا، منچستر یونایتد، پاری سن ژرمن، پورتو، رئال مادرید، شالکه، شاختار دونستک و والنسیا توانسته اند با شکست حریفانشان در مرحله رقابت های گروهی به دور یک هشتم نهایی رقابت های لیگ قهرمانان اروپاراه یابند.

** رقابت های  دور رفت تیم ها در طول دو هفته ی متوالی برگزار خواهد شد.

دور رفت هفته اول؛ سه شنبه 24 بهمن ماه:  سلتیک – یوونتوس ، والنسیا- پاری سن ژرمن

دور رفت هفته اول؛ چهارشنبه 25 بهمن ماه: شاختار دونستک- بورسیا دورتموند ، رئال مادرید- منچستر یونایتد

دور رفت هفته دوم؛ سه شنبه 1 اسفند ماه: آرسنال – بایرن مونیخ ، پورتو – مالاگا

دور رفت هفته دوم؛ چهارشنبه 2 اسفند ماه: گالاسترای - شالکه صفر چهار ، آث میلان- بارسلونا



** اما رقابت های دور برگشت نیز در دو هفته متوالی و با برنامه زیر انجام خواهد شد:


دور برگشت هفته اول؛ سه شنبه 15 اسفند ماه: بورسیا دورتموند - شاختار دونستک ، منچستر یونایتد - رئال مادرید
 
دور برگشت هفته اول؛  چهارشنبه 16 اسفند ماه:  یوونتوس - سلتیک ، پاریسن ژرمن - والنسیا
 
دور برگشت هفته دوم؛ سه شنبه 22 اسفند ماه: شالکه صفر چهار - گالاسترای ، بارسلونا- آث میلان

دور برگشت هفته دوم؛ چهارشنبه 23 اسفند ماه: بایرن مونیخ - آرسنال ، مالاگا - اف سی پورتو

در ادامه دیدار های حساس این تیم ها به طور جداگانه مورد بررسی قرار خواهد گرفت:

      

** سلتیک - یوونتوس

 در هفته اول از دور رفت رقابت های لیگ قهرمانان اروپا،  سلتیک میزبان یوونتوس خواهد بود  این تیم شانس زیادی برای بالای سر بردن کاپ قهرمانی یک تورنمنت قاره ای را ندارد اما عملکرد نسبتا خوبی در طول بازی های گروهی از خود به نمایش گذاشته است. گفتنی است پر افتخارترین موفقیت آنها کاپ قهرمانی رقابت های لیگ اروپا در سال 1967 بوده است.

اما در سوی دیگر میدان بانوی پیر ایتالیا، یوونتوس به سختی توانسته از مرحله ی گروهی جان سالم بدر ببرد. این تیم با بدست آوردن 3 پيروزی متوالی در آخرین دیدارهای گروه توانست به مرحله ی یک هشتم پایانی راه یابد اما از آنجا که آنها توانسته اند قهرمانان فصل گذشته، آبی پوشان چلسی را در مرحله ی گروهی مغلوب کنند امید آن را دارند که به یکی از تیم هایي تبدیل شوند که به تازگی عنوان قهرمانی را به دست می آورند. این تیم در لیگ سری A‌ نیز عملکردی بی نظیر داشته است. 49 برد پیاپی را با پیروزی پشت سر گذاشت و این رکورد در ماه نوامبر با شکست مقابل اینتر خاتمه یافت. به نظر می رسد با توجه به شرایط موجود ایتالیایی ها شانس بیشتری برای پیروزی داشته باشند.

  

** والنسیا - پاری سن ژرمن

در دومین دیدار در هفته ی اول والنسیا میزبان خواهد بود. روسای این تیم پس از پایان دور گروهی رقابت ها مربی خود پلگرینی را اخراج کردند و در نتیجه با مربی متفاوت در دور نهایی حضور پیدا خواهند کرد که این موضوع کمی پیش بینی عملکردشان را دشوار خواهد کرد.

از سوی دیگر پاریسن ژرمن در دور گروهی بسیار موفق عمل کرده و از میان 18 امتیاز موجود با کسب 15 امتیاز، مقتدرانه دور گروهی را با صدرنشینی در گروه A خاتمه داده است، آنها با داشتن ترکیبی رویایی متشکل از بازیکنانی چون زالاتان، ابراموویچ، حاویار پاستوره، تیاگو سیلوا، لارتزی، منز و اخیرا دیوید بکهام یکی از پتانسیل های قهرمانی محسوب می شود اما بیشتر به نظر می رسد که در رقابت های این چنینی تجربه حرف اول را می زند و این موضوعی است که پاریسن ژرمن سابقه ی چندان درخشانی در آن ندارد.

در این ارتباط منچسترسیتی می تواند شاهدی گویا باشد که داشتن ستاره های بی شمار در یک تیم دلیل موفقیت آنها در تورنمنتی این چنینی نیست. در نتیجه موفقیت های اخیر این تیم فرانسوی به شدت تحت تاثیر تجربه های زیاد تیم هایي چون بارسلونا و رئال مادرید قرار خواهد گرفت./آق
 
برچسب ها: دور ، یک ، هشتم ، پایانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار