هنرمند برگزيده صنایع دستی آذربايجان شرقي بازتاب جهاني برگزاري اين جشنواره را زمينه ساز تسهيل صادرات محصولات صنايع دستي عشايري و بومي استان ها دانست.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز، رازميك اردوخانيان افزود: در داخل كشور خودمان نيز براي بسياري از مردم، تماشاي چنين تنوع و زيبايي آداب و رسوم و صنايع دستي عشاير قابل تصور نبود.

وي با تاكيد بر دستاوردهاي مهم اين جشنواره براي هنرمندان صنايع دستي و عشاير از طريق بازتاب هاي جهاني اش، اظهار اميدواري كرد: با برگزاري جشنواره ها و نمايشگاه هايي مشابه صداي عشاير در كشورهاي بزرگ و مقصد محصولات صنايع دستي، مي توان گستره اثرگذاري توليدات زيبا، با كيفيت و متنوع اقوام و عشاير ايراني را فراتر برد.

اردوخانيان يادآور شد: با برپايي چنين جشنواره هايي در سطح ملي و بين المللي، انواع اقوام با البسه، شيوه زندگي و آداب و رسوم متنوعشان به كشورهاي مختلف نشان داده مي شود.

اين هنرمند برجسته نقره كار آذربايجان شرقي، نمايشگاه و جشنواره ملي صداي عشاير را بسيار عالي توصيف كرد و گفت: تنوع در رنگ محصولات صنايع دستي و البسه عشاير اقوام ايراني، فضاي شاد و نشاط آوري را بر جشنواره و محيط نمايشگاهي آن غالب كرده بود.

اردوخانيان با اشاره به كسب عنوان هنرمند نمونه صنایع دستی در اين جشنواره، اظهار داشت: بنده اين عنوان برگزيده را به مديريت و كاركنان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري آذربايجان شرقي تقديم مي كنم كه با مديريت خوب و سازماندهي هاي عالي علاوه بر نمايش بسيار خوب توانمندي هاي عشايري استان، توانستند چندين رتبه برتر را نيز براي استانمان به ارمغان بياورند.

وي همچنين با اشاره به مشكلات قانوني خروج محصولات صنايع دستي نقره به خارج از كشور براي شركت در نمايشگاه هاي بين المللي، خواستار مساعدت دولت و ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري از طريق مذاكره با گمرك شد تا هنرمندان نقره كار تسهيلاتي بيش از مسافران عادي براي خروج و عرضه محصولاتشان در خارج از كشور داشته باشند.

يادآور مي شود، رازميك اردوخانيان هنرمند برجسته رشته نقره كاري بيش از 24 سال است كه در اين رشته فعاليت داشته و در نمايشگاه هاي صنايع دستي خارجي و داخلي متعددي نيز حضور يافته است.

گفتني است، در جشنواره ملي صداي عشاير، 30 هنرمند صنايع دستي آذربایجان شرقی با ارائه آثاري در قالب 20 رشته، حضور یافته بودند، كه آقاي رازميك اردوخانيان هنرمند رشته نقره كاري استان توانست عنوان هنرمند برگزيده و برتر را در اين جشنواره به دست آورد./ب

برچسب ها: بازتاب ، جهانی ، جشنواره
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.