مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان گفت: آموزش‌های مهارتی با راه‌اندازی سامانه الکترونیکی ارتقا یافته است.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ،  محمد جهانتیغی اظهار داشت: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور با استقرار و راه‌اندازی سامانه آموزش الکترونیکی نسبت به ارتقای آموزش‌های مهارتی با برگزاری دوره‌های آموزش مجازی و شبیه سازی در قالب ابزار کمک آموزشی در خوشه‌های صنعت، کشاورزی و خدمات اقدام کرده است.

وی با بیان اینکه این آموزش‌ها شامل استانداردهای آموزشی سازمان و آموزش‌های آزاد است افزود: تولید و اجرای هفت عنوان دوره یادگیری الکترونیکی ویژه آموزش کارکنان، تولید 14 عنوان محتوای آموزش مجازی، طراحی و تولید دو عنوان دوره آموزشی به صورت شبیه سازی از جمله اقدامات عملی در این زمینه توسط سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور بوده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان ادامه داد: هدف از اجرای این طرح توسعه و بهبود آموزش‌های مهارتی با بهره‌گیری از الگوهای آموزشی جدید بوده است.

جهانتیغی گفت: در راستای اجرای نظام آموزش مهارت و فناوری و به منظور هم‌سویی با تحولات جهانی، ارتقای منابع انسانی در قالب دوره‌های پودمانی به اجرا در آمده است که تکمیل این پودمان‌ها منجر به مدرک و مقطع تحصیلی می‌شود.

وی اضافه کرد: این دوره‌ها در قالب دستورالعمل نحوه تدوین استانداردهای آموزش‌های تکمیلی بین سطوح تحصیلی، طراحی شده‌اند و در سال 1391 تعداد 25 دوره در دفتر طرح و برنامه‌های درسی با حضور خبرگان حرفه‌ای طراحی شده که تاکنون از این تعداد 18 دوره در شورای برنامه‌ریزی درسی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور به تصویب رسیده است./ج1

برچسب ها: آموزش ، تحول ، شورا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.