برنامه نود دوشنبه شب 23 بهمن ماه 1391 از ساعت 22:40 به روی آنتن شبکه سوم سیما رفت.

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران، برنامه نود دوشنبه شب 23 بهمن ماه 1391 از ساعت 22:40 به روی آنتن شبکه سوم سیما رفت.

سوال نظرسنجی پیامکی برنامه درخصوص بهترین بازیکن تیم ملی در بازی با لبنان بود.



در ابتدای برنامه نکات و نتایج هفته بیست و پنجم لیگ برتر به نمایش در آمد.


حاشیه های قبل از بازی استقلال و راه آهن و اظهارات قلعه نویی علیه فردوسی پور باعث شد مجری برنامه نود در برنامه این هفته به بررسی این موضوع بپردازد.


تماشاگران استقلالی در حرکتی خود جوش در حین برگزاری بازی استقلال و راه آهن علیه فردوسی پور شعار دادند. استقلالی ها شعار می دادند: عادل دلاله - دشمن استقلاله!


فتح اله زاده در ارتباطی تلفنی با برنامه در خصوص اتفاقات پیش آمده علیه فردوسی پور گفت: برای اولین بار ناراحت هستید ببین من چی می کشم، من از طرف هواداران از شما عذر می خواهم.



فتح اله زاده در ادامه خطاب به فردوسی پور گفت: در انتقادات من صبورم و تنها یک بار با شما درگیری لفظی داشتم. شرایط برای صحبت کردن سخت است.در بازی با راه آهن که تیمی قدرتمند است چند بازیکن ملی پوش را کنار گذاشتیم فقط به خاطر تیم ملی؛ الان هم شرایط سختی داریم و باید در آسیا بازی کنیم.

مدیرعامل استقلال خاطرنشان کرد: با لیدرها صحبت کردیم و از این اتفاقات ناراحت هستم. شما باید به ما کمک کنید.در این مدت با همه درگیر شدم و از شما توقعم این است که بعضی چیزها را ندید بگیرید و با توجه به اینکه در جام باشگاه ها بازی داریم توقع حمایت از شما و سایر رسانه ها را داریم.قلعه نویی به شما احترام می گذارد اما فشار بر روی او بسیار زیاد است و همه باید به ما کمک کنند و باز هم از شما عذرخواهی می کنم.اگر ما یک مربی خارجی را دوست داریم اشکالی ندارد اما نباید به ناحق به قلعه نویی بتازیم. 

فردوسی پور نیز در جواب فتح اله زاده گفت: من از کجا می دانستم این اتفاقات در جریان بازی دوستانه استقلال و پیکان می افتد ولی اگر چنین اتفاقی برای هر کسی حتی یحیی گل محمدی بیافتد آنرا بازتاب می دهیم.


ابراهیم میرزابیگی پیشکسوت داوری فوتبال کشورمان، کارشناس مسائل داوری برنامه نود بود.


علی دایی در خصوص اظهارات میرزابیگی که عنوان کرده بود " برخی از مربیان از داوران طلبکار هستند" گفت: برخورد داوران در زمین را ببینید آنها طلبکار تر از ما هستند. من از شما سوال دارم، چگونه است که شما در جریان بازی ما مقابل استقلال عنوان می کنید "زارعی روی بازیکن استقلال خطا می کند" اما حرکت بازیکن استقلال روی محمد نوری در بازی پرسپولیس و استقلال خطا نبود؟ مگر قانون یکی نیست؟ نمی شود که هرگونه که خودمان خواستیم قانون را تفسیر کنیم. ابتدا به جمع بندی برسید بعد نظر بدهد.

دایی در ادامه گفت: چرا غلامپور اخطار گرفت؟ چه اتفاقی افتاد که داور روی ساموئل خطا گرفت و غلامپور اخراج شد؟ حرکت عمران زاده کارت قرمز مستقیم داشت ولی به آنها کارت نمی داد، اگر داور در ابتدای بازی به صادقی کارت می داد دیگر این بازیکن تا آخر بازی احتیاط می کرد اما به فرهاد مجیدی بی مورد کارت داد. نمی دانم نیوتن چگونه این برآیند نیروها را تفسیر کرده که یکجا نیروی بیش از اندازه می شود ولی یکجا نیرو کمتر است!


ابراهیم میرزابیگی در پاسخ به صحبتهای دایی گفت: من نگفتم مربیان از بازیکنان طلبکار هستند یا بلعکس اتفاقا داوران ما قشر بسیار شریف و محترمی هستند و باید به آنها احترام گذاشت.

دایی: همه می گویند داور اشتباه آشکار نکرد، اما داور خیلی راحت می تواند با سوت های اشتباهی که می زند جریان بازی را عوض کند. اگر قانون است باید همه جا یکسان باشد شاید سلیقه داوران متفاوت باشد اما قانون در همه جا یکی است.

فردوسی پور: اگر همین صحنه روی بازیکن شما و در محوطه جریمه استقلال اتفاق می افتاد نمی گفتید پنالتی است؟

دایی: خداوکیلی نه! ترکی در بازی ما با نفت تهران به راحتی بازیکن ما را با دو کارت زرد جریمه و اخراج کرد اما در بازی با استقلال به خطاهای بازیکنان استقلال کارت نمی داد.


فردوسی پور: پس از بازی شما مقابل استقلال محمدی در تمرین تیم شرکت نکرده و گویا شما وی را حضور در تمرینات منع کردید.

دایی: اگر قرار است کسی به تمرین نیاید باید با خود من هماهنگ کند محمدی در این فصل چند بار این کار را کرده و از خود من اجازه گرفته اما بعد از بازی با استقلال این کار را نکرد و حتی می توانست از طریق اس ام اس به من اعلام کند که در تمرین حضور نمی یابد.

فردوسی پور: در مراسم گلریزان فدراسیون زورخانه ای که روز سه شنبه برگزار شد پس از حضور رویانیان در مراسم آنجا را ترک کردید.

دایی: به دعوت فدراسیون زورخانه ای رفتم؛ رویانیان که به آنجا آمد به دلیل اینکه زورخانه جای پهلوانان و مردان است من از آنجا آمدم بیرون، من هیچگاه با کسانی که بخواهند آبروی من را ببرند رابطه ای برقرار نمی کنم. 


ماجدی سرپرست تیم استقلال نیز در پاسخ به صحبتهای دایی گفت: ساموئل بعد از دریبل زدن چند بازیکن صاحب توپ بود و می توانست با یک پاس تیم را در موقعیت گل قرار دهد. اکنون این برنامه و اعتراض ها به داوران از طرف سرپرستان هجمه ای است که علیه تیم استقلال ایجاد شده است.


علیرضا جهانبخش مهاجم تیم داماش گیلان مهمان ویژه برنامه نود بود.


وی در  خصوص مسائل تیم ملی جونان در زمان حضور اکبر محمدی و وضعیت تیم داماش در حال حاضر با فردوسی پور گفتگو کرد.


در ادامه برنامه آیتمی پخش شد که در آن فرانکو باره سی کاپیتان پیشین تیم آث میلان ایتالیا که مهمان ویژه شهرآورد پایتخت بود در خصوص دوران بازی خود و همچنین پیرامون لیونل مسی مسائلی را مطرح کرد.


حسین جباری زاده در خصوص جایگزینی مظلومی و کنار گذاشتن میثاقیان از تیم آلومینیوم هرمزگان گفت: این تصمیم هیات مدیره بود؛ من احترام خاصی برای آقای میثاقیان قائل هستم اما لازم بود که به تیم ما شوک وارد شود. میثاقیان را به باشگاه دعوت کردیم و با وی صحبت کریم وی نیز قبول دارد که فوتبال حرفه ای است و پذیرفت که از تیم جدا شود. ما از زحمات زیادی که میثاقیان برای تیم ما کشید تشکر می کنم به ویژه این که وی تیم ما را به لیگ برتر آورد.


میثاقیان نیز درخصوص کنار گذاشته شدنش از تیم آلومینیوم گفت: آقای فردوسی پور شما از همه تعریف می کنید اما از من تعریف نمی کنید! من چون آدم صادقی هستم همه مرا دوست دارند. با تمامی مشکلات تیم آلومینیوم را پس از 50 سال به لیگ برتر آوردیم ؛ من با تنها مدیری که دوست هستم جباری زاده است. در ابتدای فصل گفتم که این تیم سیزدهم یا چهاردهم می شود هنوز هشت هفته مانده و من هم معروف هستم که در هشت هفته پایانی تیم هایم نتیجه می گیرد اما متاسفانه مجبورم کردند از تیم آلومینیوم جدا شوم.





میثاقیان: من باید با یک باخت بروم؟ این مربی ای که می آید اگر تیم اوت شود می گوید تیم را من نبستم. پرسپولیس با این همه هزینه با تیم ما 5 امتیاز اختلاف دارد. البته از شانس ما امسال 5 تیم سقوط می کند.

فردوسی پور: شاید این شوک جواب بدهد و تیم بماند.

میثاقیان: امیدوارم که این اتفاق بیافتد و قطعا اینگونه است و تیم آلومینیوم در لیگ برتر باقی می ماند.

فردوسی پور: گفتید اگر تیم بیافتد شما خود را به خلیج فارس می اندازید تا کوسه ها شما را بخورند.

میثاقیان: من که نیستم که تیم بیافتد، الان هم تیم در منطقه امن قرار دارد. شاید کوسه ها با این بازیکنان گران قیمت نظیر میداوودی و ایمون زاید کار داشته باشند.

فردوسی پور: خدادا افشاریان هم که مسادلی را در خصوص ارتباط عسگری با یکی از اعضای هیات مدیره تیم شما مطرح کرده بود.

میثاقیان: به خاطر حرف آقای افشاریان تمام داوران بر علیه ما شده اند. در صورتیکه دوستی عسگری با یکی از اعضای هیات مدیره ربطی به تیم ما ندارد.




عابدینی در خصوص محرومیت تماشاگران تیم داماش توسط کمیته انضباطی گفت: ما مورد لطف خاص کمیته انضباطی هستیم. محمدی همین کاری که با راه آهن کرد قبلا در تیم ما هم همین کار را کرد و کمیته انضباطی حق را به او داد. هر حکمی که به ضرر داماش باشد را صادر می کنند. در بازی با ملوان در حالیکه داور جو ورزشگاه را به هم زد تماشاگران ما را که در بازی خارج از خانه مورد اهانت قرار گرفتند جریمه کرده است.

فردوسی پور: این دفعه که دیگر در ورزشگاه را باز نمی کنید که تماشاگران بیایند؟

عابدینی: نه، ما به اینگونه محرومیت ها عادت داریم.

فردوسی پور: رابطه شما با درخشان حسنه شده است؟

عابدینی: من همیشه رابطه ام با درخشان حسنه بوده است. تیم ما در زمانی که دو دفاع در سمت چپ و راست بازی می کردند تمام بازی ها را باخت اما اکنون با ترمیم این نقطه دو بازی را بردیم. درخشان مدتی تحت فشار بود که خوشبختانه از این فشار خارج شده است.


در ادامه برنامه آیتمی پخش شد که در آن محمدعلی ابوطالب پیشکسوت فوتبال کشورمان در بیمارستان بستری بود و تحت درمان قرار داشت.


همسر ابوطالب اظهار داشت: در این مدت که همسرم در بیمارستان بستری بود بسیاری از اهالی فوتبال و مدیران فدراسیون و پیشکسوتان به ملاقات وی آمده اند و ار تمامی آنها تشکر می کنم.


ابوطالب در صحبتهای خود اعلام کرد: بسیاری از مربیان و بازیکنان کنونی نظیر قلعه نویی، مهدوی کیا، سپهر حیدری و بسیاری دیگر را به فوتبال معرفی کرده است.





در بخشی دیگر از برنامه گزارشی پخش شد که در آن هدایتی و آیت اله زاده بر سر هزینه های پرداخت شده در تیم گهر اختلاف داشتند.


آیت اله زاده: 660 میلیون به حساب من واریز شده و 900 میلیون به امین اموال قوه قضائیه رسید دادم.

قرایی: هدایتی 1 میلیارد و 550 دادند و اسناد آن موجود است . آیت اله زاده از چه کسی حکم گرفته است؟ او باید رسید را به هدایتی تحویل می داد اما برگه هایی دادند که نه سربرگ دارد و نه بستانکار و بدهکار آن مشخص است. از آیت اله زاده خواستیم بیاید در جلسه ای این اختلاف را حل کنیم. طلبکاران به ما مراجعه می کنند و از ما پول می خواهند در صورتیکه در رسیدهایی که به ما دادند نشان می دهد به آنها پول پرداخت شده است.


آیت اله زاده: من نمی دانم این ها را از کجا آورده اند اگر این اسناد را من امضا کرده ام بیاورند تا مشخص شود. اگر اسنادی که به دادستانی دادیم و امضا دارد مال من نیست.

قرایی: من مراجعه کرده ام به دفتر دادستانی و 40 میلیون تومان هزینه دفتر و ایاب و ذهاب شده است.

آیت اله زاده: تمامی این هزینه ها 22 میلیون تومان است و با هدایتی هماهنگ شده است.


اعلام اسامی تیم ارتش ایران و حضور اسامی نظیر رضا عنایتی و داود حقی با واکنش جالب فردوسی پور همراه بود. مجری برنامه نود اظهار کرد" واقعا جای تعجب دارد بازیکنی نظیر عنایتی با این سن در تیم ارتش ایران باشد؛ او احتمالا الان به درجه سرهنگی رسیده است!"




باز هم انتخابات هیئت ها با حاشیه همراه بود. این بار انتخابات هیئت فوتبال مازندران با خروج نماینده اداره کل ورزش و جوانان استان مازندران از جلسه همراه بود.


نماینده اداراه ورزش و جوانان استان مازندران معتقد بود بهروان بازنشسته است و برای شرکت در انتخابات منع قانونی دارد.



این در حالی بود که کفاشیان و بهروان که در این انتخابات با حداکثر آرا بار دیگر به عنوان رئیس هیئت فوتبال مازندران انتخاب شده بود بر قانونی بودن این انتخابات تاکید داشتند.


هادی عقیلی در خصوص ترک ناگهانی اردوی تیم ملی پیش از بازی با لبنان گفت: من بدون اجازه نرفتم و مربی تیم کاملا اطلاع داشتند و برای اینکه دلیل آنرا بگویم تلفنی نمی توانم جواب بدهم و در یک برنامه این را پاسخ می دهم. من در گذشته ثابت کردم که پیراهن تیم ملی برای من مقدس است ولی در این چند روز مطالب بسیاری علیه من مطرح شد، شاید تصمیم خوبی نگرفتم اما برخی مسائل برای من قابل قبول نبود. در همه جا عنوان شده بود که من بدون اجازه رفتم در حالیکه اینگونه نبود.


عقیلی در ادامه گفت: مطمئنا این کار من یک پیشینه ای داشته و در خصوص این موضوع نمی توانم تلفنی صحبت کنم زیرا نمی توانم از خودم دفاع کنم؛ اکنون همه مرا متهم می کنند. اگر از تیم ملی خداحافظی می کردم یا اینگونه که رفتم در اصل موضوع تفاوتی می کرد؟ شاید کار خوبی نکردم اما مشکلات زیادی داشتم و در آن زمان با توجه به شرایط این تصمیم را گرفتم. 

وی در پایان صحبتهایش گفت: هیچکس از من و رحمتی سوال نکرد که چرا این کار را کردیم؟

برنامه نود در ساعت 2:15 بامداد روز سه شنبه 24 بهمن ماه 1391 به پایان رسید و در نظر سنجی پیامکی برنامه که حدود 2 و نیم میلیون پیامک به آن ارسال شد نتیجه زیر به دست آمد:


گزارش از: حمیدرضا حجازی
برچسب ها: نود ، برنامه ، شبکه ، سه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار