دبير کل ناتو اذعان کرد که مداخله نظامي در سوريه نتيجه اي مطلوب نخواهد داشت.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه دولتي ترکيه "تي آر تي " ؛‌آندرس فوگ راسموسن دبير کل ناتو در گفتگو با گزارشگر مجله «اي يو آبزرور» در بروکسل گفت: در صورت حمله سوريه به ترکيه ناتو وارد عمل خواهد شد.

راسموسن گفت تا زمانيکه سوريه به ترکيه حمله نکند، با مداخله نظامي در سوريه مخالف است. ناتو پليس جهان نيست. ما از نقض حقوق بشر از سوي ارتش سوريه ناراحت هستيم ولي در حفاظت از اعضاي ناتو نيز به حقوق بشر اهميت مي دهيم. راسمون با تاکيد بر اينکه چون سازمان ملل مي خواهد، نمي توانيم به مداخله نظامي در سوريه بپردازيم گفت: حتي مخالفين رژيم در سوريه نيز مداخله خارجي را طلب نکرده اند.

دبير کل ناتو با تاکيد بر اينکه مهم ترين دليلش براي عدم مداخله نظامي در سوريه اين است که به نتيجه ساز بودن آن باور ندارند گفت: جامعه سوريه از لحاظ سياسي، قومي، منطقه اي و ديني بافت بسيار پيچيده اي دارد.وي هشدار داد که مداخله نظامي در چنين کشوري مي تواند نتايج ناخواسته اي در پي داشته باشد.

راسموسن گفت: تنها شرط براي مداخله نظامي ناتو در سوريه حمله اين کشور به ترکيه است.دبير کل ناتو با اشاره به تاثيرات مثبت استقرار سامانه هاي موشکي پاتريوت در ترکيه در بازداشتن سوريه از حمله به ترکيه گفت: به شما اطمينان مي دهم که براي دفاع و حراست از ترکيه آنچه لازم باشد انجام خواهد گرفت.راسمون با يادآوري پيشنهاد مربوط به تشکيل نيروي دفاعي مستقل از ناتو از سوي کشورهايي همچون فرانسه و لهستان اظهار داشت که اين امر بجز اسراف در استفاده از منابع، فايده ديگري نخواهد داشت.



                             آخرين اخبار جهان را اينجا بخوانيد.
برچسب ها: راسموسن ، سوریه ، نظامی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار