سازمان اطلاعاتي آمريکا، فرانسه و اسرائيل را منبع تهديدات سايبري دانست.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه روسي راسيسکا گازتا ؛ سرويس امنيتي آمريکا فرانسه و اسرائيل را منبع اصلي جاسوسي هاي سايبري خواند. چين و روسيه نيز در فهرست کشورهاي تهديد کننده امنيت اطلاعاتي آمريکا قرار دارند. نکته جالب اين که فرانسه و اسرائيل براي اولين بار است که در اين فهرست آمده اند. در حالي که بر اساس گزارش سازمان اطلاعاتي آمريکا چين و روسيه تهديد دائم سايبري هستند.

 به ويژه در نوامبر سال 2011 اداره ضدجاسوسي ملي در گزارشي به کنگره آمريکا گزارش داد که هکرهاي اين دو کشور بيشتر از همه در تلاش براي نفوذ به سرورهاي امن هستند. در اين گزارش آمده است، چيني ها در اين زمينه فعالتر هستند. هکرهاي چين بيشتر به دنبال اطلاعاتي در زمينه انرژي، اقتصاد و فنآوريهاي اطلاعاتي هستند. از ديگر زمينه هاي جالب توجه براي آنان ماشين و هوا و فضا است.

چين اتهام به اقدامات سايبري در حريم سايبري را رد مي کند. علاوه بر آن، اين کشور آسيايي از فعاليت سايبري آمريکا در اينترنت چين سخن مي گويد. بر پايه اين گزارش، روسيه، اسرائيل و فرانسه در حريم سايبري سرگرم جاسوسي اقتصادي هستند اما حملات آنان به قدر چين مهم نيست. در اين گزارش از خسارات وارده به آمريکا در نتيجه اقدامات هکرها، نامي به ميان نيامده است.

 بر اساس برآورد ناظران اين ميزان مي تواند معادل دهها ميليارد دلار باشد. کارشناسان مي گويند دولت آمريکا مي تواند از طريق اعتراضات رسمي، اخراج ديپلمات ها،‌ اعمال محدوديت هاي ويزايي و شکايت به سازمان تجاري جهاني به اين تهديدات سايبري عکس العمل نشان دهد.



                            آخرين اخبار جهان را اينجا بخوانيد.
برچسب ها: اسرائیل ، فرانسه ، سایبری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار