يکي از مقامات پليس مصر اعلام کرد نيروهاي امنيتي اين کشور با پيش بيني تظاهرات طرفدار دموکراسي که قرار است عصر دوشنبه به مناسبت دومين سالگرد سقوط حسني مبارک رئيس جمهوري پيشين مصر برگزار شود ، به حال آماده باش در آمده اند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه ؛ مقامات مصري، تدابير امنيتي را در اطراف کاخ رياست جمهوري ،ساختمان وزارت کشور و ميدان تحرير و همچنين اطراف چندين ساختمان دولتي تقويت کرده اند.

اين راهپيمايي ها قرار است از ساعت هفده به وقت محلي ( پانزده به وقت گرينويچ) از چندين محله به سمت ميدان تحرير ، کانون تظاهراتي که مبارک را در فوريه دو هزار و يازده وادار به کناره گيري کرد و همچنين کاخ رياست جمهوري که در برابر آن تجمعات خشونت آميز و بعضا مرگباري عليه محمد مرسي رئيس جمهوري اسلامگراي مصر ، برگزار شده است، آغاز شود.

اين مسئول پليس مصر اعلام کرد: تدابير امنيتي همچنين در اطراف ايستگاه هاي مهم مترو  پس از آنکه گروه هايي تهديد کردند که خطوط مترو را مسدود خواهند کرد، تقويت شده است.

جنبش ها و احزاب مخالف خواستار برپايي تجمعاتي شدند تا  از مرسي  بخواهند به اهداف انقلاب مردمي که به وي امکان داد قدرت را در اختيار گيرد، جامه عمل بپوشاند. دو سال پيش در چنين روزي صدها هزار مصري براي گرامي داشت کناره گيري مبارک از قدرت به خيابان ها ريختند.



                                       آخرين اخبار جهان را اينجا بخوانيد.
برچسب ها: امنیت ، پلیس ، مبارک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار