مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران گفت: از نیمه اول سال آینده روزانه 12 میلیون لیتر بنزین با کیفیت بالا در فاز اول پالایشگاه ستاره خلیج فارس تولید خواهد شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، علیرضا ضیغمی با بیان این مطلب که فاز نخست پالایشگاه ستاره خلیج فارس یکی از طرح های مهر ماندگار است که از پیشرفت 60 درصدی برخوردار است افزود: با افتتاح فاز نخست و تولید زودهنگام، این پالایشگاه روزانه 12 میلیون لیتر به تولید بنزین کشور اضافه می شود.

ضیغمی با تاکید براینکه با افتتاح سه فاز پالایشگاه ستاره خلیج فارس روزانه 36 میلیون لیتر بنزین با استاندارد یورو 5 تولید خواهد شد گفت:  با بهره برداری از این سه فاز علاوه بر تامین نیاز داخلی  به خارج از کشور نیز صادر خواهد شد.

مدیرعامل شرکت پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران گفت: فاز اول این پالایشگاه حدود 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و عملیات تکمیل و ساخت با شتاب مناسبی در حال انجام است.

ضیغمی تصریح کرد: پالایشگاه ستاره خلیج فارس قطب صادراتی بنزین ایران خواهد شد و با توجه به موقعیت استراتژیک خود توان صادراتی این پالایشگاه از موقعیت ممتازی در منطقه برخوردار است.

وی خاطر نشان کرد: اکنون 350 میلیون دلار از محل تامین مالی بانک ملت جذب این طرح مهر ماندگار در صنعت پالایش و پخش شده است و قرار است این بانک به زودی منابع جدیدی را به پالایشگاه ستاره خلیج فارس تزریق کند./ر

برچسب ها: تولید ، بنزین ، افزایش ، صادرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار