مدیرکل هواشناسی آذربایجان شرقی، از راه اندازی ایستگاه سنجش گرد و غبار در عجبشیر با هزینه کرد بیش از 360میلیون ریال تا پایان امسال خبر داد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز، حسنعلیزاده در حاشیه بهره برداری از ایستگاه هواشناسی عجبشیر گفت: برای کنترل ریزگردها در منطقه ایستگاه های سنجش گرد و غبار در شهرستان های عجبشیر و تبریز راه اندازی می شود.

وی ادامه داد: با خرید دستگاه‌های سنجش ریزگرد و احداث ایستگاه‌های مورد نیاز می‌توانیم به راحتی اطلاعات لازم در زمینه ریزگردهای وارد شده از کشور عراق و میزان گرد و غبار نمک دریاچه ارومیه را به دست آوریم.

مدیرکل هواشناسی آذربایجان شرقی یادآوری کرد: در چهار ماه نخست سال زراعی جاری بیشترین بارندگی از شهرستان مرند به میزان 164. 1 میلی‌ متر و کمترین بارش از شهرستان اهر به میزان 60. 5 میلی‌متر ثبت و گزارش شده است.

حسنعلیزاده، با اشاره به اینکه بارندگی در عجبشیر نسبت به سال گذشته 70 درصد افزایش یافته اظهار کرد: میانگین بارش در سال زراعی در استان 131 میلی متر و در عجبشیر 153 میلی متر است.

وی با اشاره به اینکه امسال در جنوب غرب استان خشکسالی وجود ندارد و وضع بارش مناسب است، گفت: در طول سال جاری بارش باران به طور میانگین در استان 173 میلی متر ثبت شده و این میزان در عجبشیر 202 میلی متر بوده که 3/1 میلی متر نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش دارد.

وی اظهار کرد: یک میلیارد و 450 میلیون ریال برای ساختمان و ایستگاه هواشناسی خودکار عجبشیر تخصیص یافته و به بهره برداری رسید. /س

برچسب ها: ایستگاه ، سنجش ، گرد و غبار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.