مدیرعامل موسسه فرهنگی قدس با بیان اینکه انتقال موضوعات سیاسی، فرهنگی و اجتماعی از بستر هنر باعث ماندگاری آنها خواهد شد، گفت: هنر باعث ماندگاری موضوع در ذهن مخاطب می شود و ذهن و فکر او را استوار می کند و این مهم به ما این امکان را می‌دهد تا بتوانیم پیام خود را به صورت موثر ارائه کنیم.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد به نقل از ستاد اطلاع رسانی ویژه برنامه های «چله انقلاب اسلامی»، "حمزه واقعی" در گفتگو با خبرنگار ما با بیان اینکه هنر به ما این امکان را می دهد تا پیام خود را مهندسی کنیم، خاطرنشان کرد: برنامه هایی چون «چله انقلاب اسلامی» می تواند الگویی برای آنهایی باشد که می خواهند کار فرهنگی تأثیرگذار کنند.

وی تاکید کرد: برگزاری برنامه هایی چون چله انقلاب حرکت بسیار خوب و ارزشمندی است و اینکه افرادی از داخل جامعه آمریکا بیایند و فضای فکری و بینشی در فضای آن کشور و آنچه را که دیده‌اند را برای جوانان ما تبین کنند، بسیار تأثیر گذار است.

مدیرعامل موسسه فرهنگی قدس با بیان اینکه گاهی ما می آییم و در خلاء صحبت می کنیم به همین خاطر ممکن است حرف‌های ما جنبه تحلیلی داشته باشند، گفت: حضور افرادی که فضای سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و فضای حاکم بر آن جامعه را درک کرده اند، بسیار مفید است.

واقعی ادامه داد: این حرکت به فعالان فرهنگی، جوانان و افرادی که دوست دارند، واقعیت‌ها را آنطور که باید درک کنند، یک نگاه جدید می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه این اقدام موسسه خدمات مشاوره ای جوانان آستان قدس رضوی می‌تواند یک حرکت الهام بخش برای سایر مراکز فرهنگی در کشور باشد، افزود: آنهایی که می خواهند کار فکری کنند باید از منظر و نگاه منطقی به موضوعات نگاه کنند تا بتوانند بر مخاطب تاثیر گذار باشند.

مدیرعامل موسسه قدس تصریح کرد: هیجان و استقبال حاضران در همایش نشان از تأثیرگذاری این برنامه داشت و این کار می تواند یک سرخط جدید در فعالیت‌ تشکل‌های فرهنگی باشد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: این اقدام می تواند از طریق عکس، پوستر، فیلم یا هر چیز دیگری اتفاق بیفتد و شما اگر می خواهید پیامتان اثر گذار باشد و آن را مهندسی کنید بستر آن هنر است.

شایان ذکر است ویژه برنامه های «چله انقلاب اسلامی» توسط موسسه خدمات مشاوره ای، جوانان و پژوهش های اجتماعی آستان قدس رضوی در دو قالب همایش و نمایشگاه و با موضوعات دست برتر جمهوری اسلامی، ایران هسته ای و رویایی امریکای در سراسر کشور برگزار می شود./ س

برچسب ها: هنر ، ماندگاری ، مخاطب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.