رئيس سازمان زندان‌ها گفت: برخي از زندانيان با کمک‌هاي مردمي، دولت و ديگر سازمان‌ها که شامل زندانيان جرايم ديه و محکوميت‌هاي مالي غيرعمد بودند طي ايام دهه فجر آزاد شده‌اند.

"غلامحسين اسماعيلي" در گفتگو با خبرنگار حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران از عفو برخی زندانیان در دهه فجر خبر داد و اظهار داشت: در آغاز دهه فجر بعد از بررسي کميسيون کارشناسي عفو برخي از زندانيان مورد عفو قرار گرفتند.

وي ادامه داد: اسامي برخي از زندانيان به مناسبت دهه فجر و ميلاد رسول گرامي اسلام(ص) براي عفو موردي خدمت مقام معظم رهبري داده شد که اين افراد مشمول عفو ايشان قرار گرفتند.

رئيس سازمان زندان‌ها با اشاره به اينکه مرخصي زندانيان يکي از برنامه‌هاي هميشگي اين سازمان است، اظهار داشت: در ايام دهه فجر به دادستان‌ها توصيه شده که با مرخصي زندانيان واجد شرايط موافقت کنند، البته مرخصي زندانيان براي مناسبت‌هاي خاص از ناحيه رياست قوه قضاييه ابلاغ مي‌شود.

اسماعيلي تصريح کرد: طبق برنامه با وسعت بيشتر و امعان نظر به اين ايام و با توجه به سياست‌هاي نهادينه شده در سازمان زندان‌ها، مرخصي‌هاي زندانيان به طور مستمر و مداوم انجام شده و نيازي به ابلاغ مجدد از سوي رياست قوه قضاييه نيست و تنها در موارد خاص رئيس قوه شرايط مرخصي افراد را اعلام مي‌کند که طبق نامه ارسالي از قوه، افراد واجد شرايط مشمول مرخصي قرار خواهند گرفت.

رئيس سازمان زندان‌ها و اقدامات تاميني و تربيتي همچنين به آزادي برخي زندانيان توسط ستاد ديه مردمي اشاره و خاطرنشان کرد: برخي از زندانيان با کمک‌هاي مردمي، دولت و ديگر سازمان‌ها که شامل زندانيان جرايم ديه و محکوميت‌هاي مالي غيرعمد بودند طي ايام دهه فجر آزاد شده‌اند.

انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۱۶:۱۹ ۳۰ آذر ۱۳۹۶
باسلام ودرودفراوان بنده داماد بنده درزندان میباشند ومحکومیتش ابداست ومدت پنج سال ونیم است تجمل کیفرمینماد ومقدار 42 گرم واست وپروندش تجمیع زدند.حال ازشماخواهشمندم بفرمایید که شامل عفواست یانه وتاکی میماند؟خواهشن راهنمایی کنید
آخرین اخبار