مدیر زراعت سازمان جهادکشاورزی کرمانشاه گفت: استان کرمانشاه با داشتن 906 هزار هکتار اراضی کشاورزی توانمندی‌های فراوانی در تولید انواع محصولات زراعی دارد.



به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ، مهندس «اسماعیل پرویزی‌فر» افزود: از 906 هزار هکتار اراضی زراعی استان 206 هزار هکتار آبی و 700 هزارهکتار دیم است.

وی با اشاره به تولید محصولات مختلف کشاورزی در استان افزود: در زمینه‌ی تولید گندم، سال زراعی گذشته علیرغم وجود خشکسالی و تنش‌های فراوان 725 هزار تن گندم در استان تولید شد و به لحاظ تولید رتبه چهارم کشور را پس از استان‌های فارس، خوزستان و گلستان داریم.

پرویزی‌فر تصریح کرد: سطح زیر کشت ذرت در استان 43 هزار هکتار با متوسط عملکرد 9400 کیلوگرم و تولید 408هزار تن بود و به لحاظ تولید این محصول رتبه‌ی دوم و از لحاظ عملکرد رتبه اول کشوری را داریم.

مدیر زراعت سازمان جهادکشاورزی افزود: استان کرمانشاه با157 هزار هکتار سطح زیر کشت نخود دیم، با عملکرد 350 کیلوگرم و تولید 56 هزار تن، به لحاظ سطح، عملکرد و تولید رتبه اول را در کشور به خود اختصاص داده است.

وی خاطر نشان کرد: میزان تولید جو استان نیز در سال زراعی گذشته علیرغم وجود خشکسالی و تنش‌های مختلف 270 هزار تن بود و از این لحاظ تولید رتبه دوم کشوری را داریم.

پرویزی‌فر با بیان این‌که کرمانشاه از نظر عملکرد چغندرقند مقام نخست کشور را دارد، گفت: سطح زیر کشت چغندرقند استان 9000 هکتار با متوسط عملکرد 54 تن و تولید 495 هزار تن است و به لحاظ تولید این محصول هم مقام سوم کشور را داریم.

وی با اشاره به وضعیت کشت کلزا در استان افزود: سطح زیر کشت کلزا استان 3400 هکتار با تولید 6200 تن بوده و کرمانشاه از لحاظ تولید کلزا در کشور مقام چهارم را دارد.

منبع:خبرگزاری ایسنا
برچسب ها: زراعی ، کرمانشاه ، جهاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.