ناظر گمركات خراسان رضوی از صدور یك‌میلیون و 954هزار تن كالا به ارزش یك‌میلیارد و 620 میلیون دلار در طول سال‌جاری از طریق گمركات این استان خبر داد.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، مسعود عاطفی افزود: این مقدار صادرات در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزش و وزن به ترتیب 9و6 درصد افزایش داشته است.
وی گفت: مهم‌ترین كالاهای صادرشده از گمركات استان را انواع زعفران، سیمان، رنگ و رزین، میله‌های آهنی یا فولادی، شیرینی، رب‌گوجه‌فرنگی، قند و شكر، وسایل‌نقلیه، سیم مسی و روغن صنعتی تشكیل می‌دهند.
وی كشورهای عمده طرف صادرات گمركات خراسان رضوی را افغانستان، تركمنستان، امارات متحده عربی، تاجیكستان، اسپانیا، عراق، چین، قزاقستان، قرقیزستان، عربستان سعودی، ازبكستان، هند، هنگ‌كنگ، ایتالیا، آلمان، سوئد، پاكستان، پرتغال، تركیه و قطر برشمرد.
عاطفی افزود: همچنین در طول 10ماه امسال، 434هزار تن كالا بـه ارزش 355میلیون دلار از طریق گمركات این استان وارد كشور شده كه این مقدار در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر وزن 10درصد افزایش و از نظر ارزش 11 درصد كاهش داشته است. وی اظهار داشت: مهم‌ترین كالاهای وارداتی از طریق گمركات استان در این مدت را نیز پنبه، برنج، اجزا و قطعات موتورهای وسایل نقلیه، واگن‌های راه‌آهن، میوه، قهوه، ابریشم‌خام و نخ تشكیل می‌دهند/س

برچسب ها: صادرات ، کالا ، گمرک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.