مسئول واحد گل و گیاه زینتی، دارویی و قارچ‌های خوراكی سازمان جهاد كشاورزی خراسان رضوی گفت : بالغ بر 300هكتار كشت گلخانه‌ای جدید با تامین تسهیلات موردنیاز در استان ایجاد می‌شود.




به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، مهرداد میرحسینی با بیان این مطلب افزود: هم‌اینك میزان موافقت اصولی صادر شده است و پیگیر دریافت تسهیلات از بانك هستند.
وی ابراز امیدواری كرد كه عملیات اجرایی این گلخانه‌ها تا پایان سال شروع شود.
میرحسینی به ايرنا گفت: كشت گلخانه‌ای موجود در خراسان رضوی حدود 80هكتار است؛ درحالی‌كه ظرفیت استان،‌ شرایط طبیعی‌، خشكی و كمبود منابع آبی آن ایجاب می‌كند این كشت‌ها در سطح قابل‌توجهی به تناسب نیاز و شرایط هر منطقه توسعه یابد. وی افزود: هم اینك بزرگ‌ترین مانع و مشكل در توسعه كشت‌های گلخانه‌ای تامین وثیقه بانكی است؛ ضمن آنكه بانك كشاورزی براساس ضوابط خود به گلخانه‌های كمتر از سه‌هزار متر تسهیلات نمی‌دهد.
وی بیان كرد: این كشت‌ها در بدترین خاك‌ها و مناطق دارای خاك‌های نامرغوب و شور و حتی بر روی سنگ و آسفالت قابل اجراست و استان با وجود سه هزار ساعت آفتاب در سال، ظرفیت بسيار خوبی برای توسعه محصولات گلخانه‌ای دارد.
میرحسینی گفت: حركت به سمت كشت‌های گلخانه‌ای آغاز شده؛ اما سرعت كار به دلیل برخی مشكلات كند است كه امیدواریم با پیگیری‌های در دست انجام این مسائل مرتفع شود/س

برچسب ها: مانع ، کشت ، گلخانه ای
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.