انجام آزمايش كولون‌اسكوپي برای پیشگیری از سرطان روده بزرگ در سن 50 سالگي ضروری است.

به گزارش گروه علمي،‌ پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از وبدا؛دكتر سیاوش ناصري‌مقدم با بیان این مطلب اظهار داشت: يكي از سرطان‌هاي نسبتا شايع در جامعه سرطان روده بزرگ است و به نظر مي‌رسد شيوع آن در كشورمان رو به افزايش است. خوشبختانه روده بزرگ جايي است كه مي‌توان روي آن غربالگري موثري انجام داد و مطالعات نشان داده كه با اين غربالگري‌ها مي‌توان اين بيماري را كاهش داد يا حتي در مراحل اوليه تشخيص داده تا حداقل آسيب به بيمار وارد شود.

وی افزود: افرادي كه در بدنشان هيچ گونه علامتي از اين بيماري ندارند ولي براساس اطلاعات به دست آمده احتمال بروز بيماري در آنها بيشتر است، بررسي و در مرحله اوليه تشخيص داده مي‌شوند.

استاد دانشگاه علوم‌پزشكي دانشگاه تهران تصریح کرد: سرطان كولون نيز با روش غربالگري، به طور موثر تشخيص داده مي‌شود و با روش‌هاي درماني خوبي كه عارضه زيادي ندارد، مي‌توان از اين بيماري پيش از آن كه به يك مشكل بزرگ تبديل شود جلوگيري كرد اگر كسي در خانواده در سن پايين‌تر دچار اين بيماري شده است، بقيه اعضا بايد 10 سال زودتر از آن كه فرد مبتلا شده آزمايش بدهند.

دکتر ناصری مقدم خاطرنشان کرد: اگر خون مخفي در مدفوع ديده شود، بايد دستگاه گوارش و بخصوص روده بزرگ بررسي شود تا اگر ضايعات پيش بدخيم كوچك در آنجا باشد، برداشته شود. /ح
برچسب ها: سرطان ، روده ، آزمایش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار