مديركل تامين اجتماعي خراسان‌رضوي با بیان این که اعمال قانون به تنهايي كارآمد نيست گفت: در بحث ترافيك و رانندگي جرائم تاحدودي تاثيرگذار است اما جرائم سبب فرهنگ سازي نمی شود.



به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد به نقل از روابط عمومي بيمارستان فوق تخصصي رضوي، محمد قوامي در آستانه برگزاري دومين كنگره بين المللي ايمني جاده‌اي اظهار كرد: آموزش به منزله اصلي‌ترين نقطه در مسير فرهنگ‌سازي ترافيك و رعايت قوانين راهنمايي و رانندگي محسوب مي‌شود.

وي افزود: در بحث ترافيك و رانندگي، جرائم تاحدودي تاثيرگذار است اما جرائم سبب فرهنگ سازي نمی‌شود.

مدیرکل تامین اجتماعی خراسان رضوی با بيان اينكه اقدامات سال هاي اخير در حوزه فرهنگ ترافيك تحسين برانگيز است، خاطرنشان كرد: آموزش فرهنگ ترافيك و رعايت قوانين راهنمايي و رانندگي در سالهاي اخير به شكل جدي دنبال شده است.

وي تصریح كرد: نهادينه‌سازي فرهنگ بستن كمربند ايمني از مواردي است كه هم از لحاظ مقرراتي و از حيث آموزش به آن پرداخته شده است.

مديركل تامين اجتماعي خراسان‌رضوي با تاكيد بر اينكه عبارت "رعايت قانون براي حفظ و ايمني خود فرد است" بايد براي يكايك افراد اجتماع دروني شود،‌ يادآور شد: اعمال قانون به تنهايي كارآمد نيست و برگزاري همايش ايمني جاده ها مي‌تواند زمينه ساز خوبي براي ارائه راهبردهاي عملي و كارآمدی در اين مسير باشد.

قوامي تصريح كرد: موارد متعددي تعيين‌كننده سلامت فرد در جاده است، ايمني جاده‌ها، رعايت قوانين راهنمايي و رانندگي از سوي راننده براي حفظ جان خود و ديگر سرنشينان، برخورد جدي و قاطع پليس با متخلفان راهنمايي و رانندگي در مجموع از موارد اثرگذار بر سلامت فرد در هنگام رانندگي است.

وي ادامه داد: برگزاري دومين كنگره بين‌المللي ايمني جاده‌ها در محل بيمارستان رضوي فرصت مناسبي براي گردآوري طيف موثري از ايده‌ها و تجارب داخلي و خارجي تلقي مي‌شود.

مديركل تامين اجتماعي خراسان‌رضوي با ابراز خرسندي از محورهاي كاربردي همايش، گفت: اين همايش با درايت برگزاركنندگان آن مي‌تواند در تعيين الگوي موثر فرهنگي نقش اساسي ايفا كند.

گفتنی است دومین کنگره بین المللی ایمنی جاده ها 25 و 26 بهمن ماه سال جاری در بیمارستان فوق تخصصی رضوی مشهد برگزار می شود. /س

برچسب ها: اعمال ، قانون ، کارامد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.