روزنامه واشنگتن پست شامگاه يکشنبه نوشت آمريکا هدف يک حمله سايبري مهم قرار گرفته است ، حمله اي که رقابت اقتصادي اين کشور را به مخاطره مي اندازد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از خبرگزاري فرانسه ،، واشنگتن پست اين مطلب را به نقل از گزارش مرکز نشنال اينتليجنس استيميت  نوشت ،‌گزارشي که به صورت محرمانه و از سرويسهاي مختلف اطلاعاتي آمريکا تهيه شده است.
واشنگتن پست اين گزارش را به نقل از مسئولاني نوشته است که نخواستند نامشان فاش شود ،‌گزارشي که در آن کشور چين در صدر کشورهاي دست اندرکار حملات سايبري قرار دارد.
همين روزنامه افزود چين کشوري با قدرتمندترين سياست تهاجمي در نظر دارد با نفوذ به سامانه اطلاع رساني نهادها و شرکتهاي آمريکايي و دسترسي به يک سري اطلاعات شرايط را براي پيشرفت اقتصادي خودش فراهم نمايد.
بر اساس سند نشنال اينتليجنس استيمت شرکتهاي مرتبط با انرژي ، فايننس ، هوافضا و خودرو بيشتر از بقيه هدف حملات سايبري قرار دارند.
 به نوشته واشنگتن پست کارشناسان خسارتهاي ناشي از اين حملات را دهها ميليارد دلار برآورد کرده اند.
نشنال اينتليجنس استيميت روسيه ، فرانسه و اسراييل را نيز به عنوان سه کشور ديگر منشاء‌ حملات سايبري بر ضد آمريکا نام برده است.   
با وجود اين جاسوسي سايبري اقتصادي اين کشورها در مقايسه با تلاشهاي چين در اين زمينه چندان پر رنگ نيست.
دولت باراک اوباما رئيس جمهوري آمريکا در واکنش به اين وضعيت تلاش مي کند با حملات اين کشورها مقابله کند.
به نوشته واشنگتن پست ارائه شکايتهاي رسمي ، اخراج کارکنان ديپلماتيک ، اعمال محدوديت در تحويل رواديد و همچنين تنظيم شکايت در نزد سازمان بين المللي کار از اقدامات دولت اوباما براي مقابله با حملات اين کشورها به شمار مي رود.






اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار