به گفته رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه تولید محصولات کشاورزی استان کرمانشاه نسبت به سال های قبل از پیروزی انقلاب اسلامی رشد 583 درصدی داشته است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

مهندس علی اشرف منصوری ابراز داشت: میزان تولیدات بخش کشاورزی استان کرمانشاه در سال های قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ایران کمتر از 600 هزار تن بوده که این رقم در شرایط کنونی به چهار میلیون و صد هزار تن رسیده است

منصوری سپس در خصوص پیشرفت های صورت گرفته در عرصه تولید محصولات استراتژیک، ابراز داشت: در سال های قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ایران سالانه 103 هزار تن گندم در این استان تولید می شد و این رقم در شرایط کنونی به بیش از یک میلیون تن در سال رسیده است که این رقم نشان دهنده رشد 870 درصدی تولید گندم به عنوان یک محصول استراتژیک در استان کرمانشاه است..

وی در ادامه به تولید انواع ماهی و آبزیان در سالهای قبل از انقلاب اسلامی اشاره کرد و تصریح کرد: در آن زمان میزان تولیدات آبزیان استان تقریبا صفر بوده است این در حالی است که این رقم امروزه به 12 هزار و 500 تن ارتقاء یافته است و در این زمینه جزء استانهای شاخص در تولید آبزیان هستیم

 منصوری افزود: در سال گذشته حدود 1800 هکتار به سطح باغات استان اضافه شده است و کار احداث باغات مناطق گرمسیری در حال انجام است که در حال حاضر 42 هزار و 500 هکتار باغ در سطح استان کرمانشاه وجود دارد.

 وی با بیان اینکه  میزان تولیدات گاوهای شیری استان از 1410 تن به 1610 تن ارتقاء یافته است تصریح کرد: افزایش پنج درصدی واحدهای گاوداری شیری از تحولات صورت گرفته استان در سال گذشته می باشد.

 منصوری ابراز امیدواری کرد: در آینده ای نزدیک استان کرمانشاه به قطب دامپروری و گاوداری شیری مبدل شود.

 وی سپس به موفقیت های استان در حوزه شیلات اشاره کرد و گفت: میزان تولیدات محصولات آبزی استان از رقم 7500 تن در سال گذشته به رقم 12 هزار و 500 تن در امسال رسیده است و این نشان دهنده رشد 67 درصدی تولید آبزیان در استان کرمانشاه می باشد.

به گفته منصوری در اثر افزایش تولید، سرانه مصرف آبزیان نیز از 250 گرم در سال 73 به حدود هفت کیلوگرم در سال 91 رسیده است وصادرات آبزیان در استان میان آوردبه حدود 2000 تن افزایش یافته است.. 

 منصوری افزود: در بحث واگذاری اراضی 7200 هکتار از عرصه های ملی به این طرح واگذار شده است که این رقم در کشور 40 هزار هکتار می باشد./س

برچسب ها: رشد ، تولیدات ، کشاورزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.