نایب رییس مجلس شورای اسلامی با تشریح دستاوردهای انقلاب اسلامی گفت : آینده جهان به طور قطع متعلق و از آن ملت بزرگ و انقلابی ایران است .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل /حجت الاسلام و المسلمین سید محمد حسن ابوترابی فرد در جمع راهپیمایی كنندگان 22 بهمن شهرستان اردبیل افزود: ملت ایران در سایه انقلاب اسلامی ایران هم اكنون در اوج استقلال ، اقتدار و ثبات سیاسی و امنیتی قرار گرفته و به حركت پرشتاب خود در رسیدن به قله های پیشرفت و تعالی ادامه می دهد .

وی با اشاره به نقش علم و دانش در توسعه جوامع بشری ، بیان كرد : در حیات دنیای امروزی و اقتداركشورها ، علم نقش محوری دارد و بر این اساس كاروان علمی ایران اسلامی به سرعت در حركت است و با این روند آینده متعلق به ملت ماست .

وی با تاكید بر اینكه آینده جهان در اختیار اندیشه ها ودانشمندان خواهد بود ،اظهار كرد : انقلاب اسلامی ایران از آغاز جهت گیری خود را بر رشد و توسعه عملی كشور قرار داده و تاكنون ما در این مسیر حركت می كنیم .

او گفت : ایران اسلامی افتخار دارد كه هم اكنون چهار میلیون دانشجو داشته و كشور هر روز شاهد پیشرفت در زمینه های مختلف از جمله هوا و فضا ، تبدیل دانش به فناوری ، دانش های بنیادین و دانش های نوین می باشد .

حجت الا سلام و المسلمین ابوترابی فرد به تحریم ها و فشارهای دشمنان بوِیژه آمریكا علیه مردم ایران اشاره كرده و افزود:فشارهای آمریكا علیه ما به خاطر موضوع هسته ای نیست ، آمریكا نگران این است كه كاروان علمی در ایران با شتاب بسیار حركت می كند و اگر جلوی این حركت با چالش های اقتصادی و سیاسی گرفته نشود در آینده ایران جایگاه ویژه ای در جهان كسب كرده و منافع واشنگتن را بیشتر به خطر خواهد انداخت .

او با بیان اینكه ایستادگی دنیای استكبار در برابر ملت زنده ایران است نه یك ملت مرده ، تاكید كرد : اگر ملت ما از حیات اعتقادی ، حیات دینی ، حیات سیاسی و حیات علمی برخودار نبود استكبار كاری با ما نداشت و اینقدر بر ما فشار نمی آورد .

نایب رییس مجلس شورای اسلامی افزود: اینكه در نشست های1 +5قدرت های به اصطلاح بزرگ جهان یك طرف میز و ایران اسلامی یك طرف میز قرار دارد ،به خاطر اقتدار ملت ایران است و آنها مجبورند كه با تمام قوا به صحنه بیایند .

وی اضافه كرد : تحریم های دشمنان نیز ابزاری است كه استكبار قصد دارد با استفاده از آن در مذاكرات با ایران اسلامی دست بالا را داشته باشد .

نایب رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در باره مذاكره با آمریكا گفت : دوران قداره بندی و قلدری جهان گذشته است و دشمنان بویژه آمریكا باید به شكست و عجز و ناتوانی در برابر عظمت و اقتدار ملت ایران ، مقاومت اسلامی لبنان ، سلحشوری ملت عراق و مقاومت ملت سوریه اعتراف كرده و به آن اذعان كنند .

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد با بیان اینكه آمریكا در مواجهه با قدرت و اقتدار ایران دچار مشكل شده است و هم اكنون در داخل نیز با معظلات گسترده اقتصادی و سیاسی مواجه می باشد ،گفت : در سال های گذشته در سیاست خارجی خود برای حفظ منافع ملی ، افزایش اقتدار و جایگاه جمهوری اسلامی ایران و تشكیل جبهه مقاومت موثرو كارامد درمقابل نظام سلطه تلاش كردیم و در این راه به پیروزی های بزرگی دست یافته ایم.

او تاكید كرد كه مسیر عزت ما در آینده نیز از همین راه و نقشه ترسیم شده توسط مقام معظم رهبری بعنوان رهبر جهان اسلام می گذرد و دینای اسلام باید با اقتدار ، ایمان ، عقلانیت و بصیرت در این مسیر گام برداشته و به حركت خود تداوم بخشد .

این نماینده مجلس به وضعیت اقتصادی كشور و تحریم های دشمنان اشاره كرده و گفت : اگر تحریم ها نباشد ما به یك قدرت اقتصادی برتر تبدیل نشده و یا زمان آن بسیار طولانی می شود .

به گفته وی ، برای رسیدن به قدرت اقتصادی در قدم اول باید رابطه درامد نفت با هزینه های جاری و هزینه های عمرانی قطع شده و درآمدهای نفتی با الهام از فرمایشات مقام معظم رهبری به صندوق توسعه ملی واریز و این صندوق با ذخایر ارزی انباشته موتور حركت اقتصاد ملی را شتاب بخشد .

وی با بیان اینكه این ظرفیت در جمهوری اسلامی ایران وجود دارد ،گفت : در چند سال گذشته ما 20 درصد درامدهای نفتی را به صندوف توسعه ملی واریز كردیم و هم اكنون در این صندوق 40 میلیارد دلار ذخیره ارزی وجود دارد و این روند باید با سرعت و حجم بیشتر تداوم داشته باشد .

او در باره كاهش ارزش پول ملی گفت : این كاهش كه هم اكنون ما با آن مواجه ایم موضوعی اقتصادی نیست و امری سیاسی می باشد و با رفع مسایل و مشكلات و با توجه به شرایط جهانی ارزش واقعی پول ملی درآینده خود را نشان خواهد داد.

ابوترابی فرد همچنین اظهار كرد : نمایندگان مجلس با همفكری دولت در حال مطالعه وبررسی روش های مناسب اداره كشور بدون درامدهای نفتی هستند و تلاش آنها این است كه درامد نفت را به سوی تولید هدایت كنند و این بزرگترین دستاورد این دوران خواهد بود .

وی با اشاره به مطالعات انجام گرفته در باره نیاز جهان به انرژی گفت : در سال 2020 میلادی نیاز روزانه به نفت در دنیا 111 میلیون بشكه خواهد بود و این درحالی است كه در آن زمان ظرفیت تولید 92 میلیون بشكه خواهد بود و در این شرایط كشور ما بعنوان دارنده بزرگترین ذخایر نفت و گاز وضعیت ممتازی در جهان خواهد داشت .

او تاكید كرد كه از هم اكنونه باید با مدیریت مصرف ، رساندن مصرف به حداقل ، نخریدن محصولات خارجی و توجه به تولید داخلی زمینه را برای تبدیل ایران به یكی از قدرت های اول جهان فراهم سازیم .

نایب رییس مجلس شورای اسلامی در ادامه جمهوریت و اسلامیت را از دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی ذكر كرده و گفت : جمهوریت نظام در همین حضور گسترده مردمی در راهپیمایی ها ، در دفاع مقدس، انتخابات خبرگان ، ریاست جمهوری ، مجلس و نیز شوراهای اسلامی شهر و روستا تجلی می یابد و اسلامیت آن نیز بر محور ولی فقیه عادل و صالح استوار است .

او گفت : این امر دستاورد بزرگ انقلاب و الگویی ماندگار برای امت اسلامی و مردم مظلوم جهان می باشد .

وی با تقدیر از حضور پرشكوه مردم بوِیژه اهالی استان اردبیل در راهپیمایی 22 بهمن ماه آن را مایه ناامیدی دشمنان و موجب عزت و اقتدار ایران اسلامی دانست/س  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.