"خبرگزاري "صداي روسيه" امروز به بازتاب راهپيمايي پرشور روز گذشته كشورمان پرداخته است و به شكوه و عظمت و ماهيت "ضد آمريكائي" آن اشاره كرده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از صداي روسيه، خبرگزاري دولتي روسيه با توصيف مراسم راهپيمايي روز گذشته مي نويسد "ميليون ها نفر از ايرانيان در خيابان هاي پايتخت آن كشور به مناسبت سي و چهارمين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي ايران به راهپيمايي پرداختند."

"در چنين روزي در سال 1357 نظام جمهوري اسلامي ايران به رهبري حضرت امام خميني (ره) تاسيس شد. افراد شركت كننده در اين راهپيمايي پرچم كشورشان را در دست داشتند و شعارهاي ضد آمريكائي و ضد صهيونيستي سر مي دادند." 

اين خبرگزاري در ادامه افزوده است "ميليون ها نفر از ايرانيان در تهران و ساير شهرهاي ايران در راهپيمايي شركت كردند و شعارهاي "مرگ بر آمريكا" و "مرگ بر اسرائيل" را سر دادند. در چنين روزي حكومت مورد حمايت غرب محمدرضا پهلوي سقوط كرد و ارتش ايران نيز اعلام بي طرفي نمود. همچنين در اين مراسم محمود احمدي نژاد رئيس جمهوري اسلامي ايران نيز سخنراني كرد. راهپيمايي گسترده بود و علاوه بر تهران در شهرهاي بزرگي چون اصفهان، شيراز، مشهد و كرمان نيز جريان داشت." 

"صداي روسيه" همچنين به تاثير بودن تحريم ها عليه ايران اشاره مي كند و مي افزايد "اين راهپيمايي در حالي برگزار مي شود كه در سالهاي اخير آمريكا و رژيم صهيونيستي ايران را متهم كرده اند كه برنامه هسته اي اش ماهيتي نظامي داد مسئله اي دولت جمهوري اسلامي ايران آن را بارها تكذيب كرده است. نظرسنجي اخير گالوپ نيز نشان مي دهد كه اكثريت مردم ايران از برنامه هسته اي كشورشان حمايت مي كنند و به تحريم ها بي اعتنا هستند." 


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار