وزارت جنگ رژیم صهیونیستی روز یکشنبه از موافقت این رژیم با ساخت سیصد و چهل و شش واحد مسکونی در شهرک های یهودی نشین در کرانه باختری اشغالی رود اردن خبر داد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از خبرگزاری فرانسه ؛ این وزارتخانه در بیانیه ای اعلام کرد مجوز ادامه برنامه ریزی را برای ساخت دویست واحد در تکوآ  و یکصد و چهل و شش واحد در نوکدیم ، در جنوب کرانه باختری صادر کرده است.
وزارت مسکن رژیم صهیونیستی ماه گذشته مناقصه ای را برای ساخت حدود دویست واحد دیگر در کرانه باختری برگزار کرد.

یکصد و چهارده واحد در گوش اتزیون ، شهرکی در شهر بیت لحم فلسطین ساخته می شود که شهرک های تکوا و نوکدیم هم در آن قرار دارد. سازمان غیر دولتی ضد شهرک سازی « صلح اکنون » در گزارشی که ماه ژانویه منتشر شد، اعلام کرد در دوره نخست وزیری بنیامین نتانیاهو روند توسعه شهرک ها سریعتر از ده سال گذشته بوده است.

صلح اکنون خاطر نشان کرد دولت نتانیاهو بعد از آنکه در بین سال های 2009 و 2010 تحت فشار آمریکا از برگزاری مناقصه برای ساخت شهرک هایی در کرانه باختری خودداری کرد، اقدامات خود را سرعت بخشید.


حدود 340 هزار اسرائیلی در شهرک های واقع در کرانه باختری زندگی می کنند و دویست هزار نفر دیگر در شهرک های ساخته شده در شرق بیت المقدس ساکن هستند.در شرق بیت المقدس بیش از دویست و هفتاد هزار فلسطینی زندگی می کنند.



                                آخرين اخبار جهان را اينجا بخوانيد.
برچسب ها: اسرائیل ، شهرک ، باختری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار