در جوامع امروزی با توجه به ازدیاد جمعیت و کمبود فضاهای ورزش و با توجه به نیاز روح به ورزش، یوگا بیشتر مورد توجه قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران؛ ورزش باستانی یوگا در چند سال اخیر در ایران، در حال پیشرفت بوده است و گروههای شغلی و طبقاتی مختلف در این ورزش فعالیت می کنند.

در کلاسهای یوگا برچهار فعالیت اصلی تأکید می‌شود که عبارتند از تمرینهای تنفسی، انعطاف‌پذیری و استقامت و تمرکز. ورزش یوگا در کمک به کاهش استرس، تسکین میگرن، سردرد، تنش‌ها و سایر اختلالات بسیار مؤثر است.

اما باید در انجام این فعالیت نیز مانند ورزش‌های دیگر به مواردی توجه نمود برای انجام آن با پزشک خود مشورت کرد.

این موارد شامل:

1- خانم های باردار که علاقه مند به انجام تمرینات یوگا هستند.
2- در صورت داشتن مشکل شبکیه چشم.
3- سابقه عدم فعالیت جسمی یا بی‌تحرکی
4- در صورت داشتن تب و حالت تهوع
5- داشتن مفاصل متورم
6- رد صورت استفاده از داروهایی که مانع حفظ تعادل بدن می‌باشند.
7- داشتن سرگیجه

ورزش یوگا بدون خطر نیست گاه افراد مبتدی با جرأت تمام حرکات ورزشی یوگا را که بیشتر از توان و تحمل آنهاست، انجام می‌دهند. این امر خصوصاً در مورد افرادی است که بدون مربی و با سی دی های آموزشی اقدام به این حرکات ورزشی می کنند. باید توجه داشت که فشارها وبرخی کشش ها ممکن است باعث آسیب رسیدن به ماهیچه یا مهره‌های ناحیه پشت و گردن شود.

در هنگام تمرینات یوگا باید به نکات زیر توجه نمود: یک مربی با تجربه با مدرک مربیگری انتخاب نماید و نیز مربی ای که به سلامتی شما توجه داشته باشد.

افراد مبتدی نباید حرکات با فشار زیاد روی مفاصل و دیسک‌ها را انجام دهند. هرگاه در هنگام انجام احساس ناراحتی و یا درد ضعیف داشته باشید آن را انجام ندهید. هرگاه به مدت طولانی نتوانید بدن خود را در وضعیت خاص ورزش یوگا قرار دهید از انجام آن خودداری کنید. در هنگام انجام تمرینات یوگا خود را با دیگران مقایسه نکنید، صبور باشید و عجله برای بدست آوردن نتایج فوری نداشته باشید./آق
برچسب ها: یوگا ، ورزش ، پزشک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار