مسئله 16 تیم شدن لیگ برتر موضوعی است که شاید عده ای را خوشحال کند اما برای تیم های دیگر به ویژه آن ها که در خطر سقوط هستند یک کابوس به شمار می آید.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، مسئله کاهش تعداد تیم های حاضر در لیگ اگر چه شاید برای تیم های صدرنشین لیگ مطلوب به نظر برسد اما برای دیگران چندان خوشایند نیست.

تیم های بالای جدولی با 16 تیم شدن لیگ موافقند برای اینکه فشار کمتری احساس می کنند و خستگی هايشان در برخورد با حریفان نیز کمتر می شوند.

بدون شک هر چقدر دامنه مبارزات کمتر شود تیم ها کار آسانتری در لیگ دارند. اما در این میان تیم های پایین جدول شرایط متفاوتی دارند.

قعرنشینان لیگ، آن هایی هستند که پس از تلاش های شبانه روزی به لیگ برتر راه پیدا کردند و حتی همین حضور در رتبه های انتهایی جدول برایشان قابل قبول است.

به همین منوال است که سرمربی تیم آلومینیوم هرمزگان که تیمش پس از 25 هفته در رتبه 14 جدول قرار دارد انتقاد شدید خودش را با 16 تیم شدن لیگ بیان کرده است.

تیمی مثل آلومینیوم که پس از تلاش های بی شمار از میان دسته یکی ها به لیگ برتر راه پیدا کرد باید هم با کم شدن تعداد تیم های لیگ برتری مخالف باشد.

البته از یک نظر بخشی از ادعاهای میثاقیان منطقی به نظر میرسد به خصوص در آن جا که به 18 تیمه بودن جام تخت جمشید در 40 سال پیش اشاره می شود وقتی در آن زمان با جمعیت حدود 25 میلیون نفر یک جام با 18 تیم برگزار می شد، طبیعی است که با این همه تیم خواهان برای حضور در لیگ برتر، 16 تیمه شدن لیگ کار صحیحی نباشد.

مطرح کردن این مسئله 16 تیمه شدن لیگ از طرف دیگر باعث تشدید فشارهای روانی بر روی بازیکنان تیم ها می شود این مسئله به خصوص در تیم هایی که با خطر سقوط دست و پنجه نرم می کنند بیشتر است.

مدیریت تیم ها و کادر فنی که برنامه ریزی زیادی برای شرکت در لیگ داشته اند با مواجه شدن یکباره با چنین طرح هایی به مشکل زیادی بر می خورند.

لیگ 18 تیمه هنوز هم جای خالی بسیاری از تیم ها از استان های مختلف را در دل دارد کم کردن شعاع رقابتی در چنین لیگ پر اهمیتی باعث می شود تا پدیده های کمتری در لیگ یافت شود و این قضیه به پیشرفت تیم ملی نیز لطمه وارد می کند.

امروز مسئولان لیگ برتر باید با برنامه ریزی هر چه دقیق تر سعی در کاهش بار روانی مسابقات داشته باشند نه اینکه فشارهای کاذب را در این قضیه بیشتر و بیشتر کنند./مح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار