گروهي از فعالان بحريني با تجمع مقابل دفتر ديويد کامرون ، نخست وزير انگليس سياست‌هاي استاندارد اوگانه اين کشور و ديگر کشورهاي غربي درقبال نقض حقوق بشر در بحرين توسط رژيم آل خليفه را محکوم کرده‌اند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه پرس تي وي ، اين تظاهرات کنندگان با انتقاد از سکوت کشورهاي غربي از جمله انگليس نسبت به نقض حقوق بشر توسط رژيم بحرين خواستار خاتمه يافتن حمايت غرب از اين ديکتاتوري شدند.
اين تظاهرات کنندگان که تصاوير کشته شدگان يا افرادي را که از نظر سياسي طي قيام ضد رژيم در بحرين زنداني شدند در دست داشتند شعارهايي در محکوميت فروش تسليحاتي غرب به اين رژيم سر مي‌دادند.
اين تظاهرات روز پنجشنبه در همبستگي با انقلاب بحرين به عنوان بخشي از هفته انقلاب بحرين در آستانه دومين سالگرد قيام مردمي در اين کشور در ۱۴ فوريه برگزار شد.
مردم بحرين ابتدا در سال ۲۰۱۱ براي اصلاحات سياسي و برقراري حکومت مشروطه عليه رژيم آل خليفه تظاهرات کردند، اما اين خواسته‌هاي آنان در پي سرکوب بي‌رحمانه معترضان به زودي به درخواست براي سرنگوني رژيم خاندان حاکم تبديل شد.
نظاميان عربستان سعودي و امارات متحده عربي ۲۳ اسفند ۱۳۸۹ به درخواست رژيم آل خليفه براي سرکوب مخالفان به بحرين حمله کردند.
ده‌ها نفر از مردم بحرين در سرکوب‌هاي ضد دولتي کشته شدند و نيروهاي امنيتي صدها نفر از جمله پرشکان و پرستاران را به اتهام کمک به مجروحان تظاهرات دستگير کردند.
بر اساس گزارش کميسيون مستقل رسيدگي بحرين که نوامبر ۲۰۱۱ منتشر شد، رژيم آل خليفه از خشونت بيش از حد در سرکوب‌ها استفاده کرده است. همچنين در اين گزارش منامه به شکنجه فعالان سياسي و معترضان متهم شد.
معترضان مخالف رژيم آل خليفه مي‌گويند به برگزاري تظاهرات ضد رژيم تا زمان تشکيل دولت منتخب دموکراتيک ادامه خواهند داد.





برچسب ها: بین الملل ، انگلیس ، بحرین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار