عملیات عمرانی فاز دوم امتداد خیابان امام خمینی (ره) حد فاصل خیابان کارون تا بزرگراه شهید نواب صفوی با اعتباری بالغ بر 5 میلیارد و ششصد و هشتاد میلیون تومان آغاز شد .

 
 
به گزارش خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی شهردار منطقه 10 ، فرامرز عظیمی شهردار منطقه با اعلام این خبر گفت : یکی از رویکردهای شهرداری تهران در چند ساله اخیر گسترش شبکه معابر شهری از طریق افزایش ظرفیت معابر ، اصلاح شبکه معابر و ... بوده است که این هدف با اجرای پروژه های ترافیکی در شهر تهران محقق شده است و بر همین اساس تاکنون اقدامات مناسبی نیز در سطح منطقه 10 انجام شده و یا در دستور کار قرار گرفته است .
 
عظیمی با اشاره به بافت متراکم و فرسوده منطقه 10 بر لزوم توسعه معابر تاکید کرد و اظهار داشت : طرح تعریض خیابان امام خمینی(ره) پس از احداث بزرگراه یادگار امام (ره) که با تلاش های شهرداری تهران ظرف امسال محقق شد و موجبات رضایتمندی شهروندان را حاصل کرد به عنوان یکی از اولویت های مهم منطقه با جدیت در دست اجراست.
 
وی درخصوص آخرین وضعیت تعریض خیابان امام خمینی (ره) تصریح کرد: هم اکنون حجم زیادی از املاک معارض در طرح تعریض خیابان امام خمینی (ره) تملک شده و تعریض این خیابان در فاز نخست، از خیابان کارون تا خیابان جیحون با 97 درصد پیشرفت به زودی به سرانجام می رسد و فاز دوم این طرح نیز حد فاصل خیابان کارون تا بزرگراه شهید نواب صفوی آغاز شده است .
 
شهردار منطقه با اشاره به اهم اقدامات انجام شده تصریح کرد : فاز دوم این طرح در قالب اجرای 5470 متر مربع پیاده روسازی ، 4000متر نهرسازی ، 6300 متر تک جدول ، 2000 متر فضای سبز ، احداث رفیوژ میانی به طول 1050 متر و ... محقق می شود  .
 
به گفته شهردار منطقه ایجاد مسیرهای ویژه دوچرخه به طول 3500 متر مربع و مسیر ویژه تردد نابینایان و معلولین به طول 2700 متر مربع ، تعریض سواره رو ، زیر سازی و تراش و روکش با استفاده از 7 هزار تن آسفالت از دیگر اقدامات در دست اجرای این معبر است .
 
عظیمی با اشاره به نوسازی شبکه تاسیسات شهری در طول این مسیر ادامه داد : به دلیل قدمت بهره برداری از این شبکه و افزایش تراکم جمعیت مسکونی و تجاری و تغییر الگوی مصرف در طول این مسیر و محل های اطراف آن و نیز تعریض وضع موجود نوسازی شبکه تاسیسات شهری در دستور کار قرار گرفته که با همکاری موثر شرکت های بهره بردار آب و فاضلاب ، گاز و مخابرات اجرا می شود./ل
برچسب ها: عملیات ، عمران ، فاز ، طرح ، تعریض
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار