خبرگزاري شين هوا آورد محمود احمدي نژاد رئيس جمهور جمهوري اسلامي ايران در سخنراني خود در جشن سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي ايران بر تسليم نشدن ايران در برابر فشارها تأکيد کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري شين‌هوا؛ محمود احمدي نژاد رئيس جمهور ايران امروز يکشنبه اعلام کرد جمهوري اسلامي در مقابله با فشارها حتي ذره اي از حقوق اساسي خود دست نخواهد کشيد. احمدي نژاد اين اظهارات را در آستانه دور جديد مذاکرات هسته اي ميان قدرت‌هاي جهاني و ايران که قرار است در قزاقستان برگزار شود، بيان کرد.

شبکه تلويزيوني "الجزيره مباشر " نيز سخنراني محمود احمدي نژاد رئيس جمهور ايران اسلامي را به طور مستقيم پخش کرد. اين شبکه که در حال پخش سخنراني تجمع يمني ها در استان صنعا به مناسبت پيروزي انقلاب فوريه يمن بود با قطع اين برنامه به پخش زنده سخنراني محمود احمدي نژاد اقدام کرد و مترجم عربي نيز همزمان سخنراني وي را از فارسي به عربي ترجمه کرد .

تلويزيون الجزيره انگليسي هم با پخش تصاوير مستقيم از تهران، مراسم سالروز انقلاب اسلامي ايران را بازتاب داد. اين شبکه سخنان: محمود احمدي نژاد رئيس جمهور ايران در مراسم بزرگداشت انقلاب سال 1979 را بازتاب داد.
در همين حال شبکه تلويزيوني رويترز نيز سخنراني رئيس جمهور کشورمان را در جمع راهپيمايان حاضر در ميدان آزادي به مناسبت سي و چهارمين سالروز پيروزي انقلاب اسلامي به طور کامل پوشش داد. اين شبکه همچنين تصاويري از حضور ميليوني مردم را در اين مراسم پخش کرد. بازتاب سخنان رئيس جمهور در روزنامه "تودي زمان" چاپ تركيه:در صورت برداشته شدن تحريم هاي ضد ايراني حاضر به مذاكره هستيم.

روزنامه "زمان" چاپ تركيه با انعكاس سخنراني رئيس جمهور كشورمان به سخنان وي در مورد شروط مذاكره مستقيم با دولت آمريكا اشاره كرده است.

دكتر احمدي نژاد در سخنراني مراسم سي و چهارمين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي اظهار داشته كه مذاكره با آمريكا تنها در صورتي بوقوع خواهد پيوست كه تحريم هاي ضد ايراني برداشته شوند و آمريكا دست از دشمني بردارد.

به گزارش خبرگزاري آلمان، محمود احمدي نژاد رييس جمهور ايران در سخنراني روز يکشنبه به مناسبت سي و چهارمين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي ايران گفت کشورش در زمينه برنامه هسته اي به غرب امتياز نخواهد داد. 

احمدي نژاد که در ميدان آزادي تهران سخنراني مي کرد گفت: امروز ايران کشوري است مجهز به دانش هسته اي، چه شما (غرب) دوست داشته باشيد و چه دوست نداشته باشد.
 
وي در اين سخنراني که از تلويزيون دولتي ايران پخش شد گفت: بنابراين براي شما (غرب) بهتر است اين مسئله را بپذيريد و تلاش کنيد با ما به تفاهم برسيد. 

وي گفت با گذشت 34 سال از پيروزي انقلاب اسلامي ايران، دشمنان اين کشور بايد بدانند که فشار و تهديد کارگر نخواهد بود.

احمدي نژاد گفت: يک مسئله بايد حتي براي بدترين دشمنان ما هم روشن شود: اين ملت در برابر همه فشارهاي دشمنان پايداري مقدس و باورنکردني از خود نشان داده است و اکنون حتي يک ذره هم از حقوق (هسته اي) خود دست نخواهد کشيد.
 
احمدي نژاد با اشاره به مذاکرات مستقيم با آمريکا گفت ايران از مذاکرات منطقي مبتني بر احترام متقابل استقبال خواهد کرد، اما نه با فشار تحريم ها يا تهديد هاي نظامي. 


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار