یک واحد تولیدی آبنبات در شهرك صنعتي بيدك همزمان با آخرین روزدهه فجرافتتاح شد.

 

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران بجنورد، همزمان با نهمين روز از دهه مبارك فجر،واحد توليدي آبنبات در شهرك صنعتي شماره 2 بجنورد (بيدك ) با حضور معاون برنامه ريزي استانداري ،مديرعامل شركت شهركهاي صنعتي ،رئيس سازمان صنعت،معدن و تجارت،فرماندار بجنورد و جمعي از مسئولين استاني و شهرستاني افتتاح شد.

مديرعامل شركت شهركهاي صنعتي خراسان شمالي در اين مراسم گفت:اين واحد توليدي با ظرفيت توليد سالانه 400 تن و سرمايه 6 ميليارد ريال براي 13 نفر ايجاد اشتغال مي کند.

محمد رضا باقري به ساماندهي واحدهاي توليدي آبنبات بجنورد اشاره كرد و افزود:شرکت شهرکهای صنعتی استان با موافقت سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران در راستای ساماندهی واحدهای تولید آبنبات و سودآور کردن این صنعت طرح خوشه آبنبات را در دستور کار قرار داد.

وی اضافه کرد:تاکنون با اجرای طرح خوشه صنعتی آبنیات در بجنورد،بانک اطلاعات دست اندرکاران این صنعت تکمیل شده و فعالیت های بازاریابی و ساماندهی این واحدها نیز در دست انجام است.

باقری گفت:در راستای بازاریابی فعالیت خوبی از سوی خوشه صنعتی انجام شده و با رایزنی در پایتخت بازار خوبی برای این محصول ایجاد شده که در صورت همکاری واحدهای تولیدی و افزایش میزان ماندگاری،بخش زیادی از تولیدات استان می تواند در تهران قابلیت فروش داشته باشد.

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی خراسان شمالی اخذ گواهینامه ایزو 9001 از سوی هفت واحد توليدي آبنبات و پیگیری برای اخذ گواهینامه استاندارد ملی و حضور در نمایشگاه های داخلی و خارجي را از دیگر برنامه های خوشه صنعتی آبنبات برای توسعه بازار این تولید محوری بجنورد اعلام کرد.

باقری افزود:اجرای طرح نوسازی و بازسازی،اصلاح قیمت و افزایش میزان ماندگاری را از دیگر طرح های خوشه صنعتی آبنبات اعلام کرد.

رئيس هيات مديره شركت شهركهاي صنعتي خراسان شمالي خاطر نشان کرد:مطالعات امكان سنجي ايجاد شهرك كارگاهي و فروشگاهي آبنبات در مجاورت شهرك صنعتي شماره 1 بجنورد جهت ساماندهي واحدهاي توليدي آبنبات نيز انجام شده است.

وی اضافه کرد:از محل سفر با برکت رهبر معظم انقلاب به این استان دو میلیارد ریال اعتبار نیز برای خوشه صنعتی آبنیات استان مصوب شده که در سال 92 هزینه می شود./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.