رقیه رضایی، بانوی انقلابی که به فکر جهاد و شهادت بود به خانواده اش گفته بود باید با آب زمزم غسل شهادت کنم.

 به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، شهید رقیه رضایی در 22 فروردین سال 1344 در قزوین متولد شد.
 وی با تربیت صحیح اسلامی مراحل کودکی و بالندگی خود را سپری  می کرد،  مهر سال 49  بود که پشت میز و نیمکت های مدرسه نشست و این تاریخ آغازی برای رشد توانایی ها وشکوفایی استعداد های  او شد .
سال های نوجوانی رقیه با سال های مبارزات ملت ایران علیه رژیم شاهنشاهی مصادف شده بود و او که از طریق خانواده  پشتوانه فرهنگی  و معنوی خوب و قوی  برای درک خواسته های ملت ایران تحت رهبری امام خمینی(ره)داشت علاوه بر تلاش و جدیت در تحصیل گام های انقلابی و جهادی خود را در مبارزه علیه مظاهر فساد و بی بند باری نظام شاهنشاهی برداشت.
رقیه رضایی که در سال های 56.57 دوران نوجوانی خود را می گذراند با شرکت در برنامه های مذهبی و خواندن کتاب و جزوات انقلابیون با تحول عظیم فکری و معنوی علی رغم اینکه جزء شاگردان ممتاز دبیرستان برای ادامه تحصیل به حوزه علمیه قم رفت.
 خانواده اش در خصوص منش و طرز فکر رقیه درباره مسائل فرهنگی می گویند: در رقیه با افکار خداگونه ای که در سر داشت نمی توانست شاهد فقر فرهنگی در مناطق محروم کشور باشد از این رو بار سفر به استان کردستان را با کوله باری  از عشق به مردم و اعتلای فرهنگ  و نظام اسلامی بست و به دیار خطر سفر کرد تا بتواند به عنوان معلم تربیتی  برای مردم مظلوم آن دیار قدیمی خیر خواهانه بر دارد.
 سال 1366  رقیه با همسرش آشنا شد وی علاوه بر  اینکه در دبیرستان به شغل مورد علاقه خود یعنی معلمی  می پرداخت هنوز انگیزه ها و خواسته های خود را با عضویت و فعالیت در حزب جمهوری اسلامی  و اداره یکی از کانون های حزب دنبال می کرد.
بعد از فرمان امام خمینی(ره) مبنی بر تشکیل بسیج مستضعفین در سال 1358 رقیه رضایی که حال چهره ای شناخته شده در امور فرهنگی برای  اهالی فرهنگ و انقلاب بود به عضویت بسیج مستضعفین نظامی و عقیدتی در این ارگان مردمی مشغول  به فعالیت شد.
ماه ذی حجه 1366 رقیه رضایی با خانواده و به نیابت از مادرش به سفر حج واجب مشرف شد، سفری که شاید سالیان سال آرزوی آن را داشت،  در آن روزها باز هم رقیه به فکر جهاد شهادت بود و در حسرت این آرزو رو به خانواده کرد و گفته بود باید با آب زمزم غسل شهادت کنم در روز برائت از مشرکین با سایر حاجیان زائران بیت الله الحرام در راهپیمایی شرکت کرد تا بار دیگر انزجار خود را از ظلم و ستم ایادی استکبار جهانی نشان دهد در این روز رقیه رضایی هم که مشت های گره کرده خود را رو در روی استکبار جهانی گرفته بود بر بال های فرشتگان  و چون پرستوی مهاجر الی الله به زیبایی هرچه تمام تر به شایستگی یک معلم  فداکار به آرزوی  دیرینه خود رسید/ل
برچسب ها: شهیدی ، که ، ا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
الهام
۱۷:۵۲ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۳
اجرکم عندالله
آخرین اخبار