علیپور گفت: تشکیلات ستاد منشور اخلاقی به صورت موقت در فدراسیون فوتبال فعالیت می کرد بر اساس قوانین فیفا کمیته اخلاق باید جایگزین منشور اخلاقی باید جایگزین منشور اخلاقی شود

علیپور در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران افزود: عملکرد کمیته اخلاق باید مطابق با منشور اخلاقی باشد کمیته اخلاق تلفیض از آئین نامه اخلاقی فیفا و موارد انضباطی تعیین شده توسط فدراسیون فوتبال باید باشد.
 
دبیر رسیدگی به تخلفات انضباطی فدراسیون فوتبال درباره برداشته شدن سقف قرارداد در فصل آینده گفت: تاج نباید حذف سقف قرارداد در فصل آینده را مطرح می کرد.

وی عنوان کرد: هر باشگاهی که در فصل آینده بدهی داشته باشد به طور حتم نمی تواند قراردادی با بازیکنان جدیدش امضاء کند سقف قرار داد هم برداشته شود هیچ باشگاهی توانایی پرداخت بالاتر از 250 میلیون تومان را ندارد.

عليپور تصریح کرد: عمده باشگاه های مطرح ما بالاتر از 18 میلیارد تومان بدهی داشته و شاکیان زیادی در کمیته انضباطی دارند.
 
وی بیان داشت: بر اساس قانون فیفا در سال 2013 در آمد و هزینه باشگاه ها باید متعادل باشد حتی در آمد باید بالاتر از هزینه ها باشد که متاسفانه در فوتبال ما این امر بالعکس است.
 
مسئول رسیدگی به تخلفات انضباطی فدراسیون فوتبال گفت: در حال حاضر باشگاه ها باید 65 درصد از بودجه شان را صرف قرارداد بازیکنان و کادر فنی شان کنند سقف قرار داد مثل گذشته نخواهد بود اما به طور حتم شرایط سخت تری برای باشگاه ها در جذب بازیکن در نظر گرفته می شود.
 
عليپور درباره 16 تیمی لیگ برتر در فصل آینده گفت: لیگ برتر فوتبال استانداردهای لازم برای حضور 18 تیم را ندارد طرح 16 تیمی شدن تیم ها مدتی در مجمع عمومی مسکوت ماند اما قرار است امسال به اجرا در آید.
 
وی تصریح کرد: یک گروه کارشناس بررسی کردند و با توجه به وضعیت و امکانات باشگاه ها تشخیص دادند که از فصل آینده لیگ برتر 16 تیمی شود بر این اساس چهار تیم به صورت مستقیم و یک تیم در مرحله حذفی به لیگ دسته یک سقوط می کنند./مح

برچسب ها: منشور ، اخلاقی ، فیفا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار