رئیس دفتر تحقیقات کاربردی نیروی انتظامی شرق استان تهران از تشکیل شورای پژوهشی خبر داد و گفت: اولویت ‏های دفتر تحقیقات، شناسایی اساتید توانای دانشگاه‏ها است.

حسین سعیدی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن اظهار داشت: اساتید ناجا به این نتیجه رسیده‏ اند که نیروی انتظامی باید دارای پلیس علمی باشد و آن را توسعه دادند و به سازمان تبدیل کردند.

وی ادامه داد: در گذشته 32 استان با مرکزیت فرماندهی انتظامی وجود داشت که با تشکیل فرماندهی انتظامی غرب تهران در شهریار و فرماندهی انتظامی شرق تهران در ورامین در مجموع 34 استان تشکیل شده که در این استان‏ها ناجا یک دفتر تحقیقات کاربردی قرار داده است.

سعیدی افزود: سازمان تحقیقات مطالعات ناجا با زیرمجموعه‏ خود از 32 دفتر تحقیقات در سایر استان ‏ها در کل دفاتر تحقیقات استان‏ ها و پلیس ‏های تخصصی به 54 دفتر تحقیقاتی ارتقا یافت.

رئیس دفتر تحقیقات کاربردی نیروی انتظامی شرق استان تهران تصریح کرد: فعالیت این دفتر از سال 85 آغاز شده است.

وی ادامه داد: چندی قبل مصوبه ‏ای به تصویب رسید که در آن سازمان مطالعاتی نیروی انتظامی به سازمان پژوهشگاه مستقل و در اختیار ناجا ارتقا یافته است که این روند توسعه علم در ناجا را به دنبال دارد و برای چشم‏ انداز پلیس در سال 1404 رقم خوبی را نشان می ‏دهد.

رئیس دفتر تحقیقات کاربردی نیروی انتظامی شرق استان تهران اضافه کرد: این دفتر از سال 1391 آغاز به کار کرده و در تلاش است تا بارور شده و به یک مجموعه کامل تبدیل شود.

سعیدی تصریح کرد: از اولویت‏ های دفتر تحقیقات، شناسایی اساتید توانای دانشگاه‏ ها و تشکیل شورای پژوهشی است؛ زیرا هر کاری باید از کانال شورای پژوهشی دفتر تحقیقات انجام شود و هر مصوبه ‏ای که در شورای پژوهشی به تصویب برسد، قابل اجراست.

وی ادامه داد: فعالیت ما در حوزه دانش پلیسی است و هر کاری که سبب ارتقا و افزایش دانش نیروهای پلیس شود، مورد استقبال قرار می‏ گیرد./س


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.