رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران گفت: امروز پزشکان ایرانی در عرصه‏ های بین ‏المللی حرف ‏های بسیاری برای گفتن دارند.

حسن ابوالقاسمی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن اظهار داشت: در حال حاضر، پزشکان ایرانی در سمینار های جهانی و در جامعه پزشکی سایر نقاط جهان مطرح هستند و خوش می ‏درخشند.

وی ادامه داد: خوشبختانه الگو هایی در راستای ارتقای سطح بهداشت و درمان جامعه به کار گرفته شده که این متدها امروز در کشورهای بسیار توسعه‌یافته‏ای مانند برخی ایالات کشور آمریکا در حال اجراست.

ابوالقاسمی اضافه کرد: مردم ایران اسلامی در سه دهه اخیر مقاومت کردند و امروز شاهد ثمرنشینی این مقاومت در توسعه علوم مختلف از جمله پزشکی هستیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران افزود: امروز نیروهای پزشکی بسیار ورزیده ‏ای در کشورمان وجود دارد که می‏ توان با تکیه به آنها خدمات مناسبی را به مردم ارائه کرد.

وی از بکارگیری الگوهای بهداشتی و درمانی ایران در برخی ایالات کشور آمریکا خبر داد و افزود: امروز در کشوری زندگی می‏ کنیم که مردمان آن سال‏ های سال در راه دستیابی به خود کفایی، فشار های بسیاری را تحمل کرده ‏اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ادامه داد: افرادی در آن سوی جهان وجود دارند که از استقلال ایران اسلامی ناخشنود هستند و توان تحمل چنین وضعی را ندارند.

وی ادامه داد: در شرایط کنونی، مقایسه داشته‏ های امروز این کشور با امکانات قبل از انقلاب شکوهمند اسلامی قیاسی نادرست بوده؛ چراکه اندیشه ‏ای ناشی از کرامت انسانی در کشورمان جریان یافته است./س


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.