"عدنان ابو عامر" در مقاله اي تحت عنوان "هزينه هاي برسميت شناختن رژيم صهيونيستي براي حماس" به گمانه زني در مورد احتمال برسميت شناختن رژيم صهيونيستي از سوي جنبش حماس مي پردازد و در پايان نتيجه گيري مي كند كه احتمال چنين امري دور از ذهن مي نمايد و آنكه جنبش حماس به مباني عقيدتي خود پايبند خواهد ماند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از المانيتور، نويسنده در ابتداي مقاله به گمانه زني در مورد برسميت شناختن يا عدم برسميت شناختن رژيم صهيونيستي از سوي جنبش حماس مي پردازد و مي گويد "بحث هايي در اين باره مطرح شده است. غربي ها وعده داده اند كه در صورت برسميت شناختن رژيم صهيونيستي از سوي جنبش حماس مشوق هايي را به آن جنبش ارائه خواهند نمود. در همان حال رهبران جنبش حماس مي دانند كه چنين كاري خيانتي آشكار به هواداران آن جنبش در داخل و خارج فلسطين خواهد بود." 

نويسنده در ادامه به ماهيت "اسلامي" جنبش حماس اشاره مي كند و مي گويد "حماس سالهاي بسياري را صرف نوشتن و سخن گفتن از هويت فلسطيني و تنظيم قانوني مبتني بر شريعت اسلامي نموده است. نسل هاي حماس با اين شعارها رشد كرده اند." 

نويسنده در ادامه اذعان مي دارد كه رژيم صهيونيستي با حمايت كشورهاي غربي نوار غزه را تحريم نموده تا جنبش حماس را به تسليم وادارد و در ادامه مي افزايد "فشارهاي وارد شده مالي و تحريم اقتصادي وارد شده بر حماس بطور خاص با هدف مجازات مردم فلسطين انجام شده اند. صهيونيست ها و غربي ها با اين تحريم ها قصد دارند تا به مردم غزه هشدار دهند كه بار ديگر به جنبش حماس راي ندهند. آنان خواهان آن هستند كه جنبش حماس رژيم صهيونيستي را برسميت بشناسد و در اين راه انديشكده هاي غربي نيز مروج اين مسئله هستند." 

نويسنده در پايان مقاله اذعان مي كند كه جنبش حماس در نهايت با توجه به خصلت "عقيدتي" اش رژيم صهيونيستي را به رسميت نخواهد شناخت و مي افزايد "از زمان تاسيس جنبش حماس در اواخر سال 1987 اين جنبش ماهيتي عقيدتي و سياسي داشته است و هوادارانش بدليل ماهيت ضد صهيونيستي آن به اين جنبش پيوسته اند. حماس همواره اظهار داشته كه رژيم صهيونيستي يك "غده سرطاني است كه بايستي حذف شود" و اينكه اين مسئله از ديدگاه قرآني امري "اجتناب ناپذير" است. بنابراين امكان برسميت شناختن رژيم صهيونيستي از سوي جنبش حماس وجود ندارد." 


برچسب ها: حماس ، اسرائیل ، رسمیت ، غرب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار