نوام چامسکی اندیشمند آمریکایی با تاکید بر اینکه جهان ملک آمریکا نیست، اظهار داشت که ایالات متحده باید در مواضع خود تجدید نظر کرده و سیاست فشار و خشونت را کنار بگذارد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از الشعب الجدید، "نوام چامسکی" اندیشمند و پژوهشگر مشهور آمریکا ضمن اشاره به نقش ایالات متحده در بحران های خاورمیانه تاکید کرد که این کشور با سیاست "فشار و خشونت" قصد دارد بر دنیا سلطه گری کند در حالی که باید این توهم که "عالم ملک اوست" را کنار بگذارد.

وی اظهار تعجب کرد از اینکه چرا هیچ کس به فکر پیگرد سران آمریکا و محاکمه آنان به دلیل انجام جرایم در عراق و سایر کشورهای منطقه نیست.

چامسکی در مصاحبه با روزنامه "گاردین" افزود: مدت هاست که آمریکا این حق را برای خود قائل شده که در برابر هر کشوری که می خواهد از سیاست فشار و خشونت استفاده کند اما در حال حاضر قدرت و نفوذ این کشور رو به افول است و لذا باید در مواضع خود تجدید نظر کند.

وی در تایید ادعای خود گفت: حمله آمریکا به عراق به این دلیل بود که عراق دومین یا سومین دارنده ذخایر نفتی در جهان است، در واقع لشکرکشی ها ایالات متحده به سایر کشورها هیچ ارتباطی به "عشق به دموکراسی" ندارد، گر چه عراقی ها توانستند با مقاومت خود آمریکا را شکست داده و نگذارند تمام اهداف آن تحقق یابد.

وی تصریح کرد که مبارزه با اسلام رادیکالی نیز بازیچه ای بیش نیست چرا که در حال حاضر شاید بتوان گفت آل سعود حاکم رادیکال ترین حکومت اسلامی است و در عین حال قلعه امن سیاست های آمریکا و انگلیس نیز محسوب می شود.

برچسب ها: چامسکی ، آمریکا ، خشونت ، سیاست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار