شورش صدها زندانی در شمال غربی مکزیک موجب شد تا مقاومت های محلی با اعزام گسترده نیروهای امنیتی به محل حالت اضطراری در ایالت کالیفرنیای جنوبی اعلام کنند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری لوس آنجلس تایمز: حدود 400 زندانی روز گذشته به وقت محلی در ندامتگاه " لس کابوس" در ایالت کالیفرنیای جنوبی مکزیک در اعتراض به کمبود غذایی دست به شورش زده و تهدید کرده اند که این زندان را به آتش خواهند کشید.

بر اساس گزارش های به دست آمده به نقل از این خبرگزاری: این شورش هنگامی آغاز شد که حدود 100 زندانی در آشپزخانه این مرکز تجمع کرده و خواهان بهبود وضعیت تغذیه خود شدند و با گذشت زمان ، صدها زندانی دیگر نیز به این شورش ها پیوسته اند.

مسئولان محلی اعلام کردند برای کنترل اوضاع در زندان 360 نیروی پلیس و ارتش به آنجا اعزام شده اند و تلاش می کنند تا کنترل آن جا را در دست بگیرند.

سخنگوی دولت محلی" میگل ارویو" در این باره گفت: زندانیان به تهدید های خود کرده و قسمت هایی از آشپزخانه و کارگاه های ندامتگاه را به آتش کشیدند اما نیروهای امدادی و امنیتی موفق شدند آتش را مهار کنند.

وی افزود: هنوز آمار قربانیان یا مجرمین احتمالی این شورش اعلام نشده اما نیروهای امدادی و آمبولانس ها در اطراف زندان مستقر شده اند./ل

برچسب ها: شورش ، زندان ، کالیفرنیا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار