با بالا رفتن سن ورود به دوره میانسالی میزان دیده افراد کاهش پیدا می کند و افراد برای تمرکز روی اشیا، نیاز به وسیله کمکی دارند که به این حالت بیماری پیرچشمی می گویند.

حسین آقایی در گفتگو با خبرنگار کلينيک باشگاه خبرنگاران گفت:  با بالا رفتن سن قدرت تطابقی چشم انسان کاهش می یابد.

وی در ادامه با بیان این که از سن چهل سالگی به بالا قطر قدامی- خلفی چشم افزایش پیدا نمی کند این حالت تغییراتی در کپسول لنز ایجاد می کند که کاهش قدرت عدسی چشم را به همراه دارد و بیمار برای تمرکز روی اشیا مورد نیاز به وسیله کمکی مانند عینک، لنز تماسی، لنز داخلی و یا لیزر را دارد که به این حالت پیرچشمی اطلاق می شود.

آقایی در ادامه تصریح کرد: فاصله طبیعی برای مطالعه بین 35-40 سانتی متر است که رعایت این فاصله برای بیماران پیرچشمی امکان پذیر نیست این افراد برای نگاه کردن به اشیای نزدیک دچار خستگی چشم می شوند.

این متخصص قرنیه در ادامه با اشاره به این که هنوز پیرچشمی درمان قطعی ندارد افزود: اما سالم ترین و معمول ترین روش درمان آن استفاده از عینک بوده که به وسیله عدسی های مثبت به افراد کمک می کند تا دید شفاف تری داشته باشند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: در حال حاضر دستگاه های جدیدی وجود دارد که با برش قرنیه و جا سازی داخل آن می توان قدرت تطابق چشم را افزایش داد

برچسب ها: پیرچشمی ، عینک ، سن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار