مهمترين عناوين بين الملل در روزي که گذشت :

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ،

روسيه از نمايندگان دولت سوريه و ائتلاف ملي نيروهاي مخالف دولت اين کشور دعوت کرد به مسکو سفر کنند.

مراسم باشکوه پيروزي انقلاب اسلامي ايران شامگاه جمعه در محل نمايندگي دائمي جمهوري اسلامي ايران در سازمان ملل و ديگر سازمان هاي بين المللي مستقر در وين پايتخت اتريش برگزار شد.
جان کري وزير امور خارجه جديد آمريکا روز جمعه اعلام کرد اين کشور به اقدام ديپلماتيک جديد براي پايان دادن به مناقشه سوريه مي انديشد.

فيصل المقداد معاون وزير خارجه سوريه ،سرنگوني بشار اسد را سقوط كامل اين كشور وسوق پيدا كردن به سوي كشتار وقتل ارزيابي كرد.
در اقدامي که نقض آشکار آزادي بيان محسوب مي‌شود پخش شبکه‌هاي ايراني پرس تي‌وي و آي فيلم از طريق شرکت خدمات ماهواره‌اي "گلکسي ۱۹" متوقف شده است.
"جاناتان اس. توبين" در مقاله اي جديد تحت عنوان "مقام معظم رهبري، اوباما را در منگنه قرار دادند" كه در پايگاه تحليلي "كامنتري مگزين" منتشر شده؛ اذعان نموده كه مقام معظم رهبري در فرمايشات قاطعانه و صريح اخير اوباما و پيشنهادش براي مذاكره مستقيم با ايران را "تحقير" نمودند.
يك منبع نزديك به سيد حسن نصرالله دبيركل حزب الله از سخنراني قريب الوقوع وي براي پاسخ به ادعاهاي واهي مقامات بلغارستان خبر داد.
وزير انرژي تركيه برخي خبرها مبني بر توقف صادرات گاز ايران به اين كشور را تكذيب كرد.
خبرگزاري رسمي سوريه "سانا" از تاسيس دو وزارتخانه جديد و تغيير و تحول در برخي از وزراي كابينه دولت اين كشور از سوي بشار اسد خبر داد.
روزنامه اينديپندنت نوشت بيش از 850 نفر از کارمندان شبکه تلويزيوني بي بي سي از زورگويي و آزار و اذيت جنسي در اين شبکه ابراز نگراني کردند.
يکي از فرماندهان گروههاي تروريستي در ريف دمشق به هلاکت رسيد .
همسر ياسر عرفات ، رييس فقيد تشکيلات خودگردان فلسطين در اظهاراتي از ازدواج خود با وي ابراز پشيماني کرد .
باراک اوباما رئيس جمهور آمريکا به رغم مواضع ليبرالي اش درباره محيط زيست، ماليات و مراقبت پزشکي وقتي پاي جنگ عليه تروريسم در ميان باشد يک شخصيت جنگ طلب است.
مؤسسه اوقاف و میراث فرهنگی الاقصی در بیانیه ای از ساخته شدن یک کنيسه یهودی در نزدیکی مسجد الاقصی یعنی در میدان البراق خبر داد.
سفير ايران در روسيه از ورود وزير امور خارجه كشورمان به مسكو در روز دوشنبه براي حضور در كميته مشترك اقصادي دو كشور خبر داد.
شرکت کنندگان در کنفرانسي در خصوص انقلاب بحرين درشهر لندن از رفتارهاي دوگانه جامعه جهاني با انقلاب اين کشور انتقاد و دولت انگليس را به نفاق سياسي در قبال حوادث بحرين متهم کردند .
سفير قطر در انگليس اذعان کرد کشورش براي نابودي سوريه ، مصر و عراق تلاش مي کند.
دقايقي پيش مقامات تونسي در اظهار نظرهايي جديد در خصوص آينده حكومت اين كشور سخن گفتند.
تروريستها منطقه نزديک مرقد حضرت زينب(س) را با خمپاره هدف قرار دادند .
منابع آگاه بحريني از سكته مغزي خليفه بن سلمان نخست وزير اين كشور وانتقال وي به بيمارستان خبر دادند.
نوام چامسکی اندیشمند آمریکایی با تاکید بر اینکه جهان ملک آمریکا نیست، اظهار داشت که ایالات متحده باید در مواضع خود تجدید نظر کرده و سیاست فشار و خشونت را کنار بگذارد.
جنبش "النهضه" در تونس مردم این کشور را به شرکت در تظاهرات امروز در دفاع از "مشروعیت جمعیت ملی مؤسسان" و مخالفت با "خشونت" و "دخالت های فرانسه" فراخواند.

برچسب ها: بین الملل ، عناوین ، خبر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار