به مناسبت گرامیداشت دهه فجر، چند طرح بهداشتی و درمانی ساعاتی پیش طی مراسمی با حضور دکتر محمد حسن طریقت منفرد سرپرست وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مشهد به بهره برداری رسید


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، بخش مراقبت های ویژه سوختگی بیمارستان امام رضا (ع)، بخش NICU (مراقبت های ویژه نوزادان) بیمارستان تخصصی زنان ام البنین (س)، دستگاه ام.آر.ای بیمارستان امدادی و مرکز بهداشتی و درمانی پنج تن از جمله طرحهای مزبور می باشد.

دکتر طریقت همچنین در این مراسم از بخش جراحی قلب و پیوند قلب و ریه بیمارستان امام رضا (ع) مشهد و بیمارستان 540 تختخوابی در حال احداث دانشگاه علوم پزشکی مشهد بازدید کرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد در زمینه طرحهای بهره برداری شده گفت: بخش مراقبت های ویژه سوختگی بیمارستان امام رضا (ع) با ظرفیت 12 تخت ویژه زنان و مردان راه اندازی شد.

دکتر محمود شبستری افزود: برای راه اندازی این بخش که در مجاورت بخش سوختگی بیمارستان امام رضا (ع) قرار گرفته و به امکانات و تجهیزات پیشرفته مجهز می باشد، افزون بر 10 میلیارد ریال هزینه شده است.

او گفت: بخش سوختگی بیمارستان امام رضا (ع) نخستین بخش تخصصی شمال شرق کشور می باشد که علاوه بر ارائه خدمات به بیماران استان خراسان رضوی به بیماران استان های همجوار نیز خدمات تخصصی و درمانی ارائه می کند.

وی اظهار داشت: برای طرح توسعه بیمارستان ام البنین (س) مشهد نیز، دو میلیارد و 600 میلیون ریال هزینه شده است.

شبستری افزود: با بهره برداری از این بخش علاوه بر ارائه خدمت به نوزادان بستری در این بیمارستان، امکان ارائه خدمات به بیماران سراسر استان براساس تعرفه های دولتی فراهم شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: مرکز بهداشتی و درمانی پنج تن نیز در زمینی به مساحت 550 متر مربع توسط سازمان مسکن و شهرسازی احداث شده و به منظور گسترش خدمات بهداشتی و درمانی مناسب به ساکنین منطقه در اختیار دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار گرفته است.

شبستری افزود: برای تجهیز این مرکز بهداشتی و درمانی که حدود 45 هزار نفر از جمعیت حاشیه شهر مشهد را زیر پوسش دارد، بیش از شش میلیارد ریال هزینه شده است.

سرپرست وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این سفر همچنین از اسرین خسروی دانش آموز سانحه دیده پیرانشهری که هم اکنون در بخش سوختگی بیمارستان امام رضا (ع) مشهد تحت مداوا است، عیادت  کرد./س


 

برچسب ها: طرح ، بهداشتی ، مشهد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.